Do Turecka se světová rallye vrátila po osmi letech a poprvé se jede na tratích v okolí letoviska Marmaris. Soutěž pokračuje dalšími deseti rychlostními zkouškami do neděle. |
Hlavní adepti na zisk titulu světového šampiona v automobilových soutěžích Neuville a Ogier svádějí v Turecku mimořádně vyrovnaný souboj.
Ve hře o vítězství je však po sedmi rychlostních zkouškách na šotolinových tratích také Neuvilleův kolega z týmu Hyundai Andreas Mikkelsen. Nor až do páteční předposlední erzety vedl a přenocuje na třetím místě s odstupem pouhých 2,6 sekundy na lídra.
Vicemistr světa z posledních dvou sezon Neuville má po devíti z třinácti rallye náskok před Ogierem 23 bodů.
Podmínky v Turecku jsou kruté, říká Kopecký. Přesto vede |
Jan Kopecký je po prvním dnu v absolutním pořadí jedenáctý a vede hodnocení WRC2 o 16 vteřin před Britem Ingramem. Mezi vozy kategorie R5 ovšem není nejrychlejší. Mnohem lépe zvládl etapu zkušený Nor Henning Solberg, jenž má náskok více než tři a půl minuty, ale jede mimo pořadí.
Tovární jezdec Škody Kopecký se musel na kamenitých cestách vyrovnat v páté erzetě s kuriózními dvěma proraženými pneumatikami najednou. „Budu rád, až za námi bude celý závod,“ poznamenal Kopecký v rozhovoru po skončení etapy.
Ještě hůř ale dopadl jeho hlavní rival a zároveň týmový kolega Pontus Tidemand ze Švédska, který měl defekty rovnou tři a kvůli poškozenému tlumiči do cíle ani nedojel.
Turecká rallye- podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích Po 1. etapě: 1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 1:52:28,2, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta) -0,3, 3. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20) -2,6, 4. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris) -16,3, 5. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris) -31,9, 6. Paddon, Marshall (N. Zél., Brit./Hyundai i20) -35,1, ...11. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) -10:25,6. |