Za vysokých teplot se auto chová jinak, více opotřebovává pneumatiky, je potřeba měnit nastavení. A takové podmínky rychlosti vozů Mercedes ublížily, zatímco Ferrari zůstalo na svém. Proto byli Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen nečekaně rychlejší než dvojice mistrovské stáje.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Čtyřnásobný šampion, jehož příchod a umění práce s nastavením vozu viditelně italské stáji pomohly, však očekává, že v dalších závodech to bude opět Mercedes, kdo bude měřítkem pro všechny ostatní týmy ve formuli 1.
„V Číně se pojede na zcela jiném typu tratě a bude určitě o dost chladněji,“ předpokládá německý závodník. „Proto očekávám, že Mercedes bude velmi silný. My se budeme snažit, abychom se jim přiblížili.“
Sebastian Vettel prozradil, že mu v Malajsii ani tak nechybělo šampaňské na pódiu jako tradiční stupně vítězů, své vítězství totiž považuje za symbolické, za možný začátek nové éry.
„Po příšerné loňské sezoně to je pro mě neuvěřitelné povzbuzení. Auto Ferrari mi neskutečně sedí a myslím, že také Kimi (Räikkönen) je na tom mnohem lépe než minulý rok, kdy se v rudém voze dost trápil,“ zmínil Vettel domněnku, že odchod Fernanda Alonsa týmu velmi pomohl, protože auto bylo stavěno pro něj, nastavení se dělalo v první řadě takové, jaké vyhovuje jemu, a nefungovalo to. Navíc tak ztrácel šanci i Kimi Räikkönen, který je typově zcela jiný jezdec.
Vettel také na tiskové konferenci hovořil o tom, že Mercedes měl větší problémy s pneumatikami. A to jak s jejich využitím, tak s jejich výdrží. „Již v pátek jsme viděli, že na tvrdší směsi moc nezářili a Lewis měl také začátkem závodu problémy, čehož jsem dokázal naplno využít. A pomohla nám samozřejmě i strategie, skvělé rozhodnutí. Byli jsme trochu překvapeni, když oba mercedesy zatočily ve čtvrtém kole do boxové uličky.“