Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hamilton zbytečně bláznil. Nemohl se dočkat, až zas povede, říká Vettel

RADOST. Lewis Hamilton po triumfu ve Velké ceně Singapuru. | foto: AP

22 2014
O vítězi Velké ceny Singapuru formule 1 se rozhodlo šest kol před cílem. Lewis Hamilton se prohnal kolem Sebastiana Vettela. Toho však jeho uspěchaný předjížděcí manévr nepotěšil. "Nechápu to. Nemohl se dočkat, až bude zpátky ve vedení," říká německý závodník.

Zmiňovaný předjížděcí manévr byl posledním krokem Lewise Hamiltona k sedmému vítězství v sezoně, ale ani před tím nebylo pochyb o tom, že vyhraje. Sebastian Vettel totiž klouzal po trati na 25 kol starých pneumatikách, zatímco britský pilot se právě vrátil z boxů a měl k dispozici zcela nové obutí. Proto Vettel věděl, že s ním nemá smysl bojovat.

Výsledky závodu najdete ZDE

"Nebyl žádný důvod se bránit. Byl výrazně rychlejší. Druhé místo bylo pro nás včera v Singapuru maximem," vysvětloval čtyřnásobný mistr světa. "Nechával jsem mu místo v další zatáčce na vnitřku, měl by tam prostor. Ale on se nemohl dočkat, až bude zase první."

Vůz Mercedes proletěl kolem kolem Red Bullu vnitřkem v šesté zatáčce na začátku DRS zóny, což Vettela trochu rozhodilo. "Musel jsem šlápnout na brzdy a nechat ho projet, z jeho strany to bylo zcela zbytečné," komentoval manévr Vettel.

Fotogalerie

Nepřímo jeho slova také potvrdil Lewis Hamilton. Vzhledem k jeho rychlostní převaze byl předjížděcí manévr zbytečně ambiciózní.

"Měl jsem tam hodně málo místa," popisoval. "Možná jsem měl předjíždět někde jinde, ale Seb byl naštěstí fér a pustil mě."

Do této situace dostal v Singapuru suverénního Hamiltona výjezd zpomalovacího vozu v polovině závodu. Ten se totiž vydal na dráhu ve chvíli, kdy jeho pronásledovatelé Vettel, Ricciardo a další již měli a voze tvrdší sadu pneumatik. Což znamená, že splnili povinnost nazutí obou směsí pro závod. Ale Hamilton jel od startu stále na nejměkčích pneumatikách, takže k mechanikům musel ještě jednou.

"Trochu mi dělalo starosti, jak to bude probíhat," potvrdil britský závodník. "Safety car pro mě znamenal velký problém. Naštěstí se mi dařilo před zastávkou zvyšovat náskok. Řekli mi, že potřebujeme 27 vteřin, tak jsem to zkusil a vyšlo to."

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze