Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Alonso se pustil do kritiky šéfů F1. To jste udělali z našeho sportu!

Fernando Alonso před Velkou cenou Japonska | foto: Reuters

29 2015
Fernando Alonso skončil mezi poraženými nejen při Velké ceně Abú Zabí, ale v celé sezoně 2015. Co mu však vadí je to, jak jeho milovaná formule 1 dnes vypadá.

Proč formule 1 ztrácí fanoušky? Proč ji podle některých diváků v atraktivitě hladce předstihnou curling nebo kulečník? Proč začíná být sledování formule 1 mezi sportovními fanoušky bizarností, která je založena jen na vzpomínkách na doby minulé? Alonso má jasno.

Svou kritiku začal kvůli penalizaci, kterou při závěrečném závodu sezony dostal. V tlačenici po startu do něj vrazil Felipe Nasr s vozem Sauber, Alonso byl v neovladatelném monopostu sražen do Lotusu Pastora Maldonada. Ten s poškozeným vozem odstoupil, Fernando Alonso dostal penalizaci průjezdem boxy a dva trestné body na závodní licenci. Podle něj je rozhodnutí sportovních komisařů v čele s bývalým jezdcem F1 Derekem Warwickem k smíchu.

Fotogalerie

„Dnes jsem dostal průjezd boxy za to, že do mě vrazilo jiné auto. To je tak trochu divné, řekl bych unikátní. Ať se FIA podívá na jiné kategorie, jako jsou MotoGP nebo vytrvalostní závody. Jak jsou úspěšné, jak jdou nahoru. Takové nekonzistentní tresty tam nevidíte,“ zlobil se dvojnásobný mistr světa.

Sám poškozený Maldonado označil po Velké ceně nehodu za závodní incident a pobaveně vtipkoval na Alonsův účet. Španěl byl také pořádně naštvaný. „FIA by měl používat při svých rozhodnutích trochu cit a zdravý rozum. Kvůli zvuku našich současných motorů je kolem tratí méně a méně diváků. Kvůli strategickým tahanicím, kterým už skoro nerozumíme ani my, ubývá lidí u televizí.“

Alonso v závěru závodu bojoval po opravě a trestu o sedmnáctou příčku s vozy Manor. Přitom jeho McLaren s novými díly, které tým přivezl do Abú Zabí, nebyl pomalý. To také potvrdil osm kol před koncem třetím nejrychlejším kolem závodu. Ale kvůli řadě omezení vidí diváci ve formuli 1 málokdy, že by jezdci jeli naplno.

Výsledky Velké ceny Abú Zabí a konečné pořadí MS ZDE

„Ztráceli jsme dvě kola na nejlepší a museli neustále šetřit pneumatiky, šetřit benzin, šetřit spoustu dalších věcí. Proto jsem řekl klukům, ať si užijeme trochu zábavy a šlápneme na to. Když mi dojde benzin, v pořádku, ale asi dojet do cíle nemůže být prioritou, když jste na osmnáctém místě.“

Alonso je známý tím, že často říká všechno na plnou pusu a někdy se pohybuje tak trochu za hranou. Nemá ale v tomto případě pravdu? Neměla by se formule 1 od ekologických monopostů vrátit zpátky k nejlepším závodním strojům světa?

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze