Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Přišlo to zcela bez varování, popisoval Hülkenberg divokou havárii

VRAK. Nico Hülkenberg a jeho vůz po havárii při Velké ceně Maďarska F1. | foto: Reuters

26 2015
Nejefektnějším momentem chaotické Velké ceny Maďarska byla havárie Nika Hülkenberga, při které se po trati rozletěly tisíce úlomků karbonu. Jezdec stáje Force India později popsal, co se vlastně stalo.

Přední přítlačné křídlo na voze Force India nevydrželo rychlost na cílové rovince a odlomilo se. Bohužel pro Hülkenberga tak nešikovně, že bylo doslova sešrotováno předními koly. Takový nepořádek na dráze v Maďarsku dlouho neviděli, karbonová tříšť pokropila asfalt a jezdecké pole při jízdě za zpomalovacím vozem dokonce muselo projíždět boxovou uličkou, aby mohla být trať dokonale vyčištěna a nehrozil defekt.

Výsledky závodu najdete ZDE

Nico Hülkenberg v místě, kde je dosahována nejvyšší rychlost v celém závodě, mířil v neovladatelné raketě do bariéry. Jak však sám později prohlásil, nebezpečné to příliš nebylo a ani náraz nebyl nijak silný.

„Tato část okruhu je velmi dobře chráněna a bariéry jsou silné. Náraz byl tak dobře obsorbován, že žádné nebezpečí nehrozilo,“ popisoval německý závodník. „Před nehodou jsem nic necítil. přišlo to zcela bez varování, jen vteřinu mě zaskočily vibrace. Poté už jsem mířil do bariéry.“

Hülkenberg výborně odstartoval a jel si pro body. Mohl to pro něj být nejlepší výsledek v sezoně, vždyť pátý nakonec skončil pomalejší Alonso s McLarenem. Místo toho však přišla další ztráta. „“Je to hodně velká škoda, dnes byla velká šance získat hodně bodů. Dobrou zprávou ale je, že jsme soupeřům stačili i na pomalejší trati, jako je Hungaroring.“

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze