On-line rozhovor s Pavel Turkem

Pavel Turek
velikost textu:
vydáno 3.11.2009 13:45
Život Pavla Turka je neodmyslitelně spojen s formulí 1. Jako zástupce tabákové firmy se stal manažerem v týmu McLaren a přinesl do spolupráce sponzora a týmu nové, do té doby nevídané nápady a impulzy.

Po zákazu tabákové reklamy v F1 založil vlastní manažerskou firmu a své styky a kontakty v prestižním seriálu dal k dispozici televizi. Barvité přenosy a zajímavostí ze zákulisí putují k českému divákovi hlavně jeho zásluhou.

Je považován za jednoho z největších českých odborníků na F1.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 3. listopadu 2009 do 14:26

OTÁZKA: Dobrý den, jaký je váš názor na plánované zrušení tankování během závodů. Přinese to, podle vás, zpestření závodů nebo nikoli? Děkuji Váša
Pavel Turek ODPOVĚĎ: Auta budou mít jiný vzhled, protože budou mít v útrobách nádrž, která pojme 200 až 210 litrů paliva. K závodům se bude přistupovat zcela jiným způsobem z hlediska strategií, vzroste důležitost využití pneumatik. Na startu budou mít všichni jezdci víceméně stejně těžké vozy, během závodu se bude s ubývajícím palivem měnit chování vozu. Samotná výměna pneumatik auto zrychlí, protože se během zastávky nebude tankovat. Po návratu na trať bude auto rychlejší, což bude jiné než letos. V boxech bude záležet na precizní práci mechaniků, doba výměny pneumatik bude rozhodovat o délce zastávky v boxech, už nebude rozhodující tankování jako letos. Důležitá bude spotřeba motorů a schopnost jezdce v určitých fázích závodů jezdit s lehkou nohou a šetřit palivo. V současnosti byly závodní strategie již naučené a okoukané, takže díky této změně by se situace mohla zdramatizovat. 3.11.2009 15:07