Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hamiltonovi pořadí v cíli GP Evropy vadí: Nejrychlejší jsem byl já, říká

Lewis Hamilton z Mercedesu během tréninku na Velkou cenu Evropy v ázerbájdžánském Baku | foto: AP

19 2016
Úřadující mistr světa Lewis Hamilton projel cílem Velké ceny Evropy v ázerbajdžánském Baku jako pátý, to mu však neubralo na přesvědčení o tom, kdo je nejrychlejším závodníkem současné formule 1.

Lewis Hamilton startoval do závodu v Baku z desáté příčky. Sice byl v pátek nejrychlejší ve volných trénincích, ale v sobotu hned na začátku závěrečné části kvalifikace havaroval. Start z desátého místa jeho šance na úspěch hodně snížil. Baku je sice rychlý kruh, ale zároveň i městský a předjíždění na něm rozhodně není samozřejmostí.

Fotogalerie

Přesto by Hamilton bojoval minimálně o druhé místo. A lze očekávat, že by Sebastiana Vettela dokázal porazit. Ale proti byla technika jeho stroje. Britský jezdec se pral s nastavením svého vozu. „Něco bylo špatně“, ale nevěděl co a podle nových pravidel pro komunikace během závodu, která platí od letošního roku, mu jeho inženýr nesměl poradit, co má dělat.

Hamilton tak musel přemýšlet, hýbat s páčkami, zkoušet na volantu různá nastavení, až se mu povedlo najít správné řešení. Trvalo to patnáct kol, než přestal ztrácet na nejlepší a okamžitě zajel nejrychlejší kolo závodu. Ale už bylo pozdě, na lepší než páté místo nedosáhl.

„Byl jsem nejrychlejší,“ řekl po závodě. „Samozřejmě, že jsem byl nejrychlejší, ale když se auto dalo do kupy, měl jsem už příliš málo času, abych s pořadím něco udělal. Bylo to k vzteku.“

V posledních kolech tak už Hamilton nejrychlejší nebyl, rozhodl se pro úsporný provoz. To je obrázek současné formule 1, myslel si, že už nemá šanci, a tak nebojoval a jel radši pomalu a bezpečněji. Aby šetřil techniku.

Výsledky závodu najdete ZDE

„Před sebou jsem měl třináct vteřin, za mnou čtrnáct. Do cíle zbývalo sedm kol a nebylo co řešit. Takže jsem přepnul motor do úsporného režimu a dojížděl do cíle opravdu pomalu. Také jsem měl motor víc horký než Nico, nebylo třeba riskovat,“ popisoval poslední kole Hamilton a vysvětlil, proč navzdory úspěšnému vyřešení problému s elektronikou Péreze a Räikkönena vpředu nestahoval.

„Včera jsem měl špatný den a dnes jsem měl špatný den. Podíváme se na to, kde byl problém a doufám, že tím problémem jsem nebyl já. Ale pokud to tak bylo, přijmu to. Letos jsem měl hodně problémů s motorem, stále něco řešíme, takže nejsem si do budoucna příliš jistý. Ale je před námi hodně závodů a v těch dvou předchozích se mi opravdu dařilo,“ dodal úřadující šampion formule 1.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze