Whitmarsh měl po premiérovém vítězném závodě sezony moc důvodů k úsměvu, takže se na Buttona ani nemohl zlobit. A navíc, britský pilot svým nevídaným kiksem možná dokonce přispěl k triumfu svého týmového kolegy Hamiltona. Zatočením do stání Red Bullu totiž zabral místo Sebastianu Vettelovi. A tak ztratil nějaký čas nejen on, ale také německý jezdec.
Ani nezáleželo na tom, že Jenson Button kvůli návštěvě u garáže největších soupeřů svého týmu přišel o vedení. Podle dalšího průběhu závodu je zřejmé, že by stejně nevyhrál.
Výsledky závodu ZDE |
"Všechno je jednou poprvé," bavil se už po závodě svým pokusem o výměnu stráží Jenson Button, který má na podobné momenty štěstí. Minulý rok v Monaku mu mechanik zapomněl sundat kryt z chlazení na bočnici a motor se mu přehřál, ještě než závod pořádně začal.
Teď v Číně ztratil bývalý mistr světa po úsměvné příhodě pouhé dvě vteřiny a pro konečný výsledek závodu nemělo zaváhání velký význam, tak mohl s úsměvem vysvětlovat, jak k nevídané chybě mohlo dojít.
"Najížděl jsem do boxů a přepnul jsem tlačítko, které vždy před zastávkou přepínáme. Jak jsem zpomaloval, tak jsem si všiml: 'Pane Bože, to není ten vypínač.' Tak jsem ho dal zpátky a zapnul jsem ten správný. Přitom jsem se hodně díval dolů. A najednou jsem zjistil, že jsem v boxech. Myslel jsem si, že stojím správně, ale stál jsem jinde, tak na mě zamávali a já jsem popojel... Vážně to není žádný velký příběh, stálo mě to kolem dvou vteřin. To je vše," popisoval Button.
Mnohem důležitější pro tým McLaren bylo, že Lewis Hamilton konečně vyhrál. Tak to viděl i Button. "Gratuluji Lewisovi, jel skvěle. Takové povzbuzení náš tým potřeboval."
Po závodě se sice Martin Whitmarsh Buttonovým zaváháním bavil, ale po prvních výměnách pneumatik mu rozhodně do zpěvu nebylo. Před zastávkami byli jeho piloti na prvním a druhém místě, po nich na pátém a šestém. To byl nečekaný propad.
"Byla to katastrofa," vzpomínal. "V tento moment jsme si uvědomili, že musíme udělat něco jinak. Tak jsme zkusili tři zastávky," vysvětloval šéf týmu.
Úvodní zastávky se nepovedly zejména Buttonovi. Nešlo totiž pouze o to, že se stavil na po kus řeči u Red Bullu, on měl totiž jet k mechanikům o kolo dříve...
"Tvrdí, že žádné pokyny neslyšel," řekl Martin Whitmarsh. "Bylo to podivné, když měl přijet do boxů a nepřijel. Stejně jako chvíli poté, když zastavil u Red Bullu."
Vše se ale srovnalo v závěru závodu - tým změnil strategii na tři zastávky a Hamilton byl rychlejší než Button i Vettel. Na rozdíl od nich totiž ušetřil v kvalifikaci další sadu měkkých pneumatik a měl tak pro závod o jednu novou více než ostatní. To rozhodlo o vítězství. Buttonovi jeho pokus o odcizení jedné sady pneumatik u soupeřů v Red Bullu nevyšel...