Bylo to zvláštní, až mrazivé. V sobotu v 15.09 měl vážnou nehodu Allan Simonsen, jejímž následkům podlehl. Přesně o 24 hodin později držel jeho krajan Kristensen trofej pro vítěze a pod ním vlály dánské vlajky. "Budeš nám všem moc chybět, Allane," vzkázal. "Tohle je pro tebe."
34letý Simonsen byl 22 jezdeckou obětí Le Mans. Naposledy si závod v Le Mans vyžádal život jezdce v květnu 1997, kdy tehdy jedenadvacetiletý Francouz Sébastien Enjolras zahynul v takzvané předkvalifikaci poté, co jeho vůz přeletěl bezpečnostní bariéry a explodoval.
Před letošní tragédií byl poslední obětí závodu Le Mans z řad jezdců Rakušan Jo Gartner (32), jehož porsche v červnu 1986 ve dvě ráno kvůli technické závadě v rychlosti 260 km/hod narazilo do bariéry a začalo hořet.
Proměnlivé počasí přinášelo letos nehody, na trať tak často vyjíždělo safety car, i proto vítězná posádka Duval, Kristensen a McNish zvládla "jen" 348 kol (zhruba 4742 kilometrů, rekordem je přitom 5410 km). Druhá skončila Toyota, která byla jen o jedno kolo zpět.
Jediný Čech ve startovním poli Jan Charouz závod nedokončil, nad ránem jeho tým Lotus odstoupil. "Myslel jsem, že vydržíme déle. Ale rozbil se nám startér a nešlo to opravit. Bylo to pro mě to nejnáročnější Le Mans, řekl Charouz, jenž tu startoval posedmé.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le MansAbsolutní pořadí: 1. Kristensen, Duval, McNish (Dán., Fr., Brit./Audi R18 e-tron quattro) 348 kol, 2. Davidson, Buemi, Sarrazin (Brit., Švýc., Fr./Toyota TS 030), 3. Di Grassi, Gené, Jarvis (Braz., Šp., Brit./Audi R18 e-tron quattro) oba -1 kolo, ...49. Charouz, Holzer, Kraihamer (ČR, Něm., Rak./Lotus T128) -129 kol. LM P2: 1. Baguette, Gonzalez, Plowman (Belg., Mex., Brit./Morgan-Nissan) 329 kol, ...18. Charouz, Holzer, Kraihamer -110 kol. |