Sportovní komisaři měli po divokém sobotním závodě až do večera co dělat. Výsledkem jejich sezení bylo několik dodatečných penalizací. Davide Valsecchi ztratil osmé místo a tím i pole-position pro nedělní sprint, protože předjel Safety Car po Crestaniho přemetu.
Palmer se musel postavit na startu o deset míst dozadu za to, že zmíněnou nehodu zavinil - no a oba jezdci Barwa-Addaxu Král a Cecotto byli vyřazeni ze sobotního hodnocení, protože jim mechanici navzájem namontovali pneumatiky určené kolegovi.
Nedělní pole-position proto připadla sobotnímu morálnímu vítězi, Jamesovi Caladovi. Brit na startu neznervózněl a suverénně provedl svou ART-Dallaru první kombinací zatáček.
Za ním se ovšem znovu rozpoutal festival havárií. Ericsson vletěl ve snaze vybojovat druhou pozici do hrazení a do jeho vozu zezadu vrazili Gutierrez, Coletti a Valsecchi. Divákům tedy byl nabídnut stejný obrázek, jako v sobotu: příští tři kola jelo pole v pořadí Calado, Haryanto, Chilton, Leimer a Berthon Safety Car. Josef Král využil neklidu startovní fáze ke skoku kupředu: z poslední startovní pozice postoupil na osmnáctou příčku.
Také při restartu neměl Calado problém, aby udržel první místo, závod ale opět trval jen několik vteřin. Ještě na cílové rovince se střetly vozy Cecotta a Palmera. Následovala druhá neutralizace a poslední náběh na opravdový závod vzala GP2 osmnáct kol před cílem.
A jaký závod to byl! Calado tentokrát nedokázal pronásledovatelům ujet a zbytek podniku mu na záda dýchali Haryanto a Chilton z týmu Carlin. Zvláště senzační Haryanto nutil Brita rychlými časy k tomu, aby brzdil příliš pozdě a ustavičně ničil své pneumatiky. Devět kol před cílem Indonézan poprvé vážně zaútočil a na rovince krátce převzal vedení, než Calado v následující zatáčce znovu ustanovil staré pořadí.
Těsně za nimi se prali Chilton s Leimerem o třetí místo a tento pěkný souboj rozhodl Švýcar čtyři kola před koncem ve svůj prospěch. Téměř ve stejný okamžik zkusil znovu své štěstí i Haryanto. Na konci dlouhé rovinky brzdil co nejpozději, při kolizi s Caladem si ale ulomil kolo.
Ve velkém finále se tedy Calado musel bránit rozjetému Leimerovi – hlavní nebezpečí se ovšem blížilo v podobě rudého vozu Arden Luize Razii. Brazilec si výborně rozvrhl životnost obutí a v závěrečných kolech se rychle vypořádal s Berthonem, Van der Gardem a Chiltonem. O možné vítězství bojovalo do posledních metrů pět vozů a karbonové součástky při tom létaly vzduchem!
Ve finálním okruhu jednoho z nejlepších závodů historie GP2 vsadili Calado s Leimerem na konci dlouhé rovinky naposledy vše na jednu kartu. S blokujícími koly vyjeli mimo trať a ztratili rytmus. To bylo přesně to, co Razia potřeboval a provlékl se před oba soupeře. Jaké to finále – formule 1 se bude muset odpoledne hodně snažit, aby nabídla jen z poloviny tak dobrou show.
Ve Valencii vyhrál Luiz Razia svůj třetí závod sezony a v bodovém hodnocení dotáhl nešťastného Valsecchi na jediný bodík.
1. | Luiz Razia | (Braz.) | Arden |
---|---|---|---|
2. | James Calado | (Brit.) | ART-Lotus |
3. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering |
4. | Max Chilton | (Brit.) | Carlin |
5. | Nathanael Berthon | (Fr.) | Racing Engineering |
6. | Guido van der Garde | (Niz.) | Caterham |
7. | Simon Trummer | (Švýc.) | Arden |
8. | Julian Leal | (Kol.) | Rapax |
...11. | Josef Král | (ČR) | Barwa-Addax |
1. | Davide Valsecchi | 141 b. |
---|---|---|
2. | Luiz Razia | 140 b. |
3. | James Calado | 95 b. |
4. | Esteban Gutierrez | 93 b. |
5. | Giedo van der Garde | 89 b. |