Proč je pro vás brněnský závod tak důležitý?
Podpis smlouvy na A-kit s Hondou se hodně přiblížil, cítím, že když zajedu dobře, do črtnácti dní by mohlo být hotovo.
V čem je vaše motorka horší, než špičkové tovární stroje?
Ztrácí když se jí hodně zahřeje motor, pak jde výkon dolů. Proto závodím nerad ve vedrech.
V republice je zatím hodně teplo a počasí se možná už do závodu nezmění. Byl byste raději kdyby pršelo?
Za mokra je motorka hodně rychlá, ale na vodě neumím jezdit zase já. To už raději hic než déšť, hlavně aby bylo sucho.
Brněnskou trať dobře znáte, jezdíte na ní od malička. Sedí vám?
Mám ji moc rád, vyrostl jsem na ni. Líbí se mi, že je celkově hodně rychlá. Výjezdy i nájezdy do zatáček jsou taky rychlé. Navíc je dost široká, dá se na ní dobře předjíždět, je prostě geniální. Patří k nejlepším tratím v šampionátu.
Přesto, je na ní místo, které nemáte rád?
Nelíbí se mi táhlé stoupání. Přitom ten kopec většinou rozhodne. Stroje s menším výkonem na něm hodně ztrácejí. Loni byla navíc trať v nájezdu na stadion hodně rozbitá, měl jsem tam problémy s podvozkem.
Od posledního závodu v Německu je nezvykle dlouhá přestávka. Nebude vám v Brně chybět fyzička?
Toho se nebojím. Ve stopětadvackách není síla tak důležitá jako v půlitrech.
Proč váš tým Matteoni racing na okruhu před závodem netestoval?
Domluvili jsme se na tom, že raději pořádně připravíme motorky.
Šampionát jede ve stejné kubatuře i další český jezdec Jakub Smrž, který se asi taky bude chtít doma vytáhnout. Jak spolu vycházíte?
Jsme kamarádi i rivalové. Jsem rád když se mu daří, ale na trati je to soupeř jako každý jiný. Jde o velké peníze.