Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vozům BMW chladno nevadilo, vyhrály oba závody

BMW - Mechanici stáje BMW kontrolují v boxech vůz BMW 320si Andyho Prilauxe před startem závodu okruhového MS cestovních vozů. | foto: Petr Gabriel

6 2006
Oschersleben - Chladné počasí, ale i tak třicet tisíc fanoušků na tribunách a triumf vozů značky BMW. Tak vypadal čtvrtý závod okruhového mistrovství světa cestovních automobilů na německém autodromu Oschersleben. Jezdci s vozy bavorské značky vyhráli oba závody. Díky tomu se vyšplhali na čelo průběžného hodnocení šampionátu. Naprázdno tentokrát vyšla značka Chevrolet. Češi na startu nebyli.

Na programu bylo tradičně dva závody. V úvodním uhájil první startovní pozici Prilaux. Usadil se na čele závodního pole a rychle si vytvořil dostatečný náskok. Cílem projel první. Připsal si tak letošní třetí prvenství a dostal se na vedoucí příčku MS.

"Jsem rád, že jsem se dostal do vedení šampionátu. Nepřikládám tomu ale mnoho důležitosti. O mistru se bude stejně jako loni rozhodovat až v posledním závodě," uvedl Andy Prilaux.

Naopak Rydell, v cíli třetí, ale nejlepší z pilotů seatů, byl ještě o poznání chladnější. "Mohlo být ještě lepší, protože v kvalifikaci jsme měli druhé, třetí i čtvrté místo. Ale já jsem jediný, který dosáhl na pódium. Starty jsou nás velký problém, a tak na nich musíme zapracovat," prohlásil Rickard Rydell.

Výsledky 1. závodu:
1. Andy Prilaux (BMW 320si) 22:12.805 min.,  2. Dirk Müller (BMW 320si) -0.469, 3. Rickard Rydell (Seat Leon) -6.561, 4. Gabriele Tarquini (Seat Leon) -7.537, 5. James Thompson (Seat Leon) -11.242, 6. Augusto Farfus (Alfa Romeo 156) -11.597, 7. Jorg Müller (BMW 320si) -11.925, 8. Peter Terting (Seat Leon) -12.416. 
 
Do druhého závodu z pole position startoval Terting. Start se mu moc nevydařil a klesl na čtvrtou pozici. Úspěšný byl domácí Jorg Müller s BMW. Ten se ujal k velké radosti domácích příznivců vedení. Za ním jezdil Farfus a Dirkem Müller na dalším BMW. Tato trojice udávala rozhodující tempo celého závodu, ale také sváděla mezi sebou tvrdé souboje.

Především druhý Farfus usilovně tlačil na vedoucího Jorga ve snaze přinutit jej k jezdecké chybě. Tomu se však podařilo ataky horkokrevného Brazilce úspěšně odvrátit a následně se i od vedoucí skupinky odpoutat. V té chvíli se karta obrátila a na neúspěšného Farfuse začal ze třetí pozice tlačit Dirk Müller. Avšak ani on nebyl úspěšný a vedoucí trojice dokončila závod bez změny pořadí. 

"Mezi závody jsme změnili nastavení vozu, protože v prvním závodě nebylo optimální," hodnotil Jorg Müller. "Měli jsme totiž málo příležitostí zkoušet zde nastavení na suché trati. Ve druhém závodě jsem se cítil mnohem lépe. Šlo jen o to, neudělat nějakou chybu."
 
Na prázdno tentokrát vyšel tovární tým Chevroletu. Naopak spokojen byl druhý Farfus s alfou.

"Po zklamání z výsledků v Magny-Course a Brands Hatch jsme hodně pracovali na voze. Ve druhém závodě jsem měl brilantní start a zpočátku jsem  napadal Jorga," řekl Augusto Farfus. "Ale nemohl jsem ho předstihnout, protože se začal zhoršovat stav pneumatik mého auta. Z druhého místa jsem šťastný, je to velmi důležité pro tým. Další závod je v mém domácím prostředí, ale ve skutečnosti jsem tam nikdy nezávodil. Doufám, že tam budu alespoň tak úspěšný jako zde."

Protagonisté seriálu MS se stěhují za moře, kde další dva závody hostí 2. července brazilský okruh Curitiba.

Výsledky 2. závodu:
1. Jorg Müller (BMW 320si) 22:11.321 min., 2. Augusto Farfus (Alfa Romeo 156) -1.399 vt., 3. Dirk Müller (BMW 320si) -1.707, 4. Peter Terting (SEAT Leon) -2.913, 5. Rickard Rydell (SEAT Leon) -5.729, 6. James Thompson (Seat Leon) -6.473, 7. Gabriele Tarquini (SEAT Leon) -7.397, 8. Yvan Muller (SEAT Leon) -9.487. 

Stav šampionátu jezdců po 8 závodech:
1. - 2. Andy Prilaux (V. Brit.) a Yvan Muller (Fran.) 33 body, 3. - 4. Dirk Müller (Něm.), James Thompson (V. Brit.) 32, 5. - 6. Rickard Rydell (Švéd.),  Gabriele Tarquini (Ital.) 31; 7. Jörg Müller (Něm) 28; 8. Augusto Farfus Jr. (Braz.) 22; 9. Peter Terting (Něm.) 21; 10. Alain Menu (Švýc.) 18.

Stav šampionátu značek po 8 závodech:
1. BMW 103 body, 2. Seat 100, 3. - 4. Chevrolet, Alfa Romeo 54.

Autor:


Nejčtenější

Ukrajinská média: Gól Slavie byl na spadnutí, druhý Dynama platit neměl

Slávista Vladimír Coufal po vyřazení v předkole Ligy mistrů na hřišti Dynama...

Málem katastrofa. Gól Slavie byl na spadnutí, český vicemistr se ukázal jako obávaný soupeř....

Hrůza a nepochopitelné, hodnotí legendární čeští tenisté změnu Davis Cupu

Jan Kodeš coby laureát ceny Klubu fair play při Českém olympijském výboru

Za hrůzu či nepochopitelnou věc označili bývalí čeští tenisté odsouhlasenou radikální změnu Davis...



Češky proti Sereně. Dvacet let je drtila, teď už se Kvitová nedala

Česká tenistka Petra Kvitová slaví postup na turnaji v Cincinnati do 3. kola,...

Výtečná bitva, výtečný výsledek. A díky němu se historická statistika aspoň o píď zlepšila:...

Fasel: Česko bude hostit MS 2024. A olympiáda může být bez hokeje

René Fasel

Hokejové Česko se může těšit, že bude za šest let hostit další mistrovství světa. Řekl to šéf...

Schumacherova manželka koupila sídlo na Mallorce, mluvčí stěhování popřela

Michael Schumacher

VIDEO Spekulovalo se, že sedminásobný šampion formule 1 Michael Schumacher, který je po těžké nehodě na...

Další z rubriky

Sordo je jezdec světového formátu, ví Kopecký před Barum rally ve Zlíně

Jan Kopecký a Pavel Dresler jezdí ve Škodě Fabii R5 v barvách odkazujících na...

Hlavní favorité Jan Kopecký a Dani Sordo už znají své největší soupeře pro Barum Czech Rally Zlín,...

Kornfeil pojede v Rakousku za padlé vojáky, Pešek ho za to zkritizoval

Jakub Kornfeil před startem Velké ceny České republiky v Brně.

Byla to vážně pořádná a zasloužený oslava. Koneckonců sám Jakub Kornfeil ještě ve čtvrtek, tedy tři...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních...



Najdete na iDNES.cz