Mistr světa z let 2005 a 2006 se stal letos prvním jezdcem, který dokázal vyhrát tři závody mistrovství světa. V polovině šampionátu je zaslouženě v čele celkového pořadí se slušným náskokem před Markem Webberem z Red Bullu. Není to však díky technické převaze rudého vozu, proto stále není nic rozhodnuto.
Krizový okamžik Fernanda Alonsa při Velké ceně Německa přišel 27 kol před cílem, kdy se za něj vytáhl Jenson Button s McLarenem a pokusil se poskočit na první místo. Dostal lídra závodu pod obrovský tlak.
"Věděl jsem, že naše auto má výbornou trakci na výjezdu ze zatáček, stejně jako dobrou rychlost na rovinkách. Předjet nás není tak úplně snadné a to se potvrdilo. Vedení jsem udržel i v nájezdu do šesté zatáčky, a poté již to bylo pouze o práci s pneumatikami. Musím však říct, že to nebylo jednoduché vítězství, celou dobu jsem musel jet zcela naplno," svěřil se lídr mistrovství světa.
Jak dlouho vydrží v závodě na Hockenheimu pneumatiky, to bylo pro všechny otázkou. Kvůli deštivému pátku nestihli jezdci formule 1 odjet na suché dráze moc kilometrů, testy dlouhých jízd až na výjimky nestihli. Ferrari však loterie vyšla dokonale.
Výsledky závodu najdete ZDE |
"Moc dat jsme neměli, ale Pirelli se ukázaly dobře. Počítal jsem se dvěma zastávkami, a přesně tak to bylo. Když jedete na prvním místě, nemusíte být lepší než ostatní, ale jen stejně tak dobrý, takže mi to stačilo."
Dalším závodem je Velká cena Maďarska. Tamní pomalý okruh by měl vozům Ferrari sedět. Navíc je na něm zásadní kvalifikace, a v té se Alonsovi v poslední době nebývale daří.
"Do Maďarska snad dostaneme nějaké nové díly, takže bychom měli být o něco rychlejší. Pokud mám zůstat v čele šampionátu, nemůžeme si dovolit žádné zaváhání," burcoval jako vždy svůj tým španělský jezdec.