Společně se svými spolujezdci po závodě zvedl nad hlavu pohár pro vítěze. Teď se o něco podobného bude snažit i ve slavném 24hodinovém závodě v Le Mans.
Ke třetímu závodu Le Mans Series se o víkendu sešli jezdci na atraktivním okruhu ve Spa-Francorchamps. Nezvykle slunečné počasí i atraktivní startovní listina přilákaly podél trati více než třicet pět více tisíc diváků, kteří mohli sledovat další bitvu dvou automobilových gigantů Audi a Peugeotu.
Úvod závodu se nesl v tradičním duchu a o první čtyři místa se zpočátku dělili pouze jezdci vozů s naftovými motory – to je značek Audi a Peugeot. A byl to opravdu hvězdný souboj. Francouzská automobilka se totiž rozhodla udělat pro vítězství maximum, a povolala proto do svého týmu posilu v podobě dvou zkušených pilotů formule 1 - Jacquese Villeneuva a Alexe Wurtze.
Ti měli původně francouzský tým doplnit až při 24hodinovém závodě v Le Mans, ale Peugeot nechtěl nic neponechat náhodě a jejich služeb využil již nyní. A jak se nakonec ukázalo, vyplatilo se mu to.
Byla to totiž právě posádka Peugeotu ve složení Jacques Villeneuve, Nicolas Minassian a Marc Gené, která po téměř šestihodinové bitvě na okruhu v Ardenách jako první protnula pomyslnou cílovou pásku, zatímco její pronásledovatelé Mike Rockenfeller a Alexandre Premat s vozem Audi se museli spokojit s druhým místem.
Se smůlou se tentokrát potýkali jezdci českého týmu Charouz Racing System.
Po startu se sice s prototypem Aston Martin drželi na páté příčce, hned za výkonnějšími turbodiesely, nicméně po necelé hodině se vůz týmu ocitl v garáži, kde mechanici museli řešit porouchaný alternátor. Následná ztráta byla tak velká, že posádka už neměla šanci proniknout k bodované osmičce a závod nakonec dokončila až na 29. místě.
"Je to velká škoda, protože náš vůz byl opět velmi rychlý, ale je třeba vzít v úvahu, že jsme stále na začátku našeho programu a náš vůz jel teprve třetí závod," řekl po závodě smutně Jan Charouz.
Další mistrovské body si ale za třetí místo v kategorii GT1 připsal druhý český zástupce Tomáš Enge, který společně se španělským kolegou Antoniem Garciou střídal ve voze Aston Martin DBR9 týmu Modena.
"Po startu jsme přibližně hodinu vedli, Antonio jel velice dobře. Jenže při první zastávce v boxech jsme zjistili, že spadl řemen alternátoru. Auto muselo k opravě do garáže. Ztratili jsme asi dvě kola. Pak jsme jeli zase velmi rychle, ale na soupeře to už bohužel nestačilo" vysvětloval Enge v boxech. "Byl to dost problematický víkend s technickými potížemi – v pátek to byla převodovka, dnes alternátor. Ale máme alespoň třetí místo."
Na stupních vítězů to pak vypadalo skoro jako při závodech vozů formule 1. Kromě Geného a Villeneuva na ně totiž vystoupal ještě Olivier Panis, který společně s Francouzem Lapierrem dokončil závod na třetím místě. V kategorii P2 pak vítězství vybojoval Jos Verstappen před druhým Janem Lammersem a zapomenout nesmíme ani na Tomáše Engeho, který slavil třetí místo v GT1, a Itala Bruniho, vítěze kategorie GT2.
Přestože celkové vítězství připadlo Peugeotu, spokojenost nakonec vládla i u Audi. Jejich jezdci Alexandre Premat a Mike Rockenfeller se totiž stále drží v čele průběžného hodnocení šampionátu jezdců, i když se o své místo musí dělit právě s dvojicí od Peugeotu - Markem Gené a Nicolasem Minassianem. Obdobně vyrovnaná je i situace v kategorii týmů, kde jsou na čele se stejným bodovým ziskem Peugeot a Audi. Pouze v kategorii výrobců patří prvenství německé automobilce.
I tak je ale situace v šampionátu hodně vyrovnaná. Nyní čeká jezdce přestávka, věnovaná přípravě na nejdůležitější událost sezony – 24hodinový závod v Le Mans, který se ovšem do šampionátu nezapočítává. K dalšímu závodu o mistrovské body se tak účastníci sejdou až 17. srpna na okruhu v Nürburgingu.
. oficiální výsledky závoduOficiální výsledky závodu: |