"Nechal jsem si opravit motor v Mníšku pod Brdy a to jsem neměl," lituje i dnes. Loni měl rozbitý špičkový motor s továrními díly, který není lacinou záležitostí. Po opravě zjistil, že výkon motoru není zdaleka takový, jak očekával.
"Ukázalo se, že mi v Mníšku nedali potřebné díly, ale dostal jsem jiné a ještě mi kvůli tomu nevhodným obráběním znehodnotili blok motoru," popisoval.
Už na konci minulé sezony se potrápil, když vůz nejel. "V Polsku jsem sice byl třetí, ale dík výpadku soupeřů," upřesnil. Když všichni v Německu dojeli, byl rázem z kola venku a nedostal se v ME ani do finále A.
"V Sosnové na mistrovství republiky jsem také vůbec nestačil těm, se kterými jsem předtím jel na stejné úrovni," dodal.
Nechal si motor změřit. Oprava sice stála, jako by měl špičkové díly, ale nebylo to tak. Výkon jeho vozu měl deklarovanou hodnotu 220 ks. Ve skutečnosti vykazoval 185.
Motor si nechal znovu opravit za méně peněz v Německu a výkon odpovídá představám kolem 120 ks. Nový vůz by rád představil v půlce roku.
Letošní ambice jsou v divizi IA pro všechny jezdce ošemetné. Už loni to byla nejživější třída, kterou prošlo přes 40 jezdců. A letos do ní přibyla další esa.
"Konkurence narostla," souhlasí Jihočech. Do divize IA do 1400 ccm se před sezonou hlásili také jezdci ze špičky v ostatních divizích.
Václav Veverka by rád dál jezdil o účast ve finále A, kde byl loni často. Celkově skončil v ME pátý a byl třikrát na stupních vítězů.
Radost mu dělá třináctiletý syn Václav, který se podílí na přípravě svého soutěžního vozu Peugeot 106.
"Pojede seriál pro hobby jezdce, ale ještě se uvidí," uvedl Veverka starší k synovi. "Mohl by jet i mistrovství republiky v naší divizi."
Školák ze Základní školy v Dukelské ulici v Českých Budějovicích je v rodině dalším rallyekrosařem.