Ten okamžik přišel ve 23. kole Velké ceny Číny. Daniel Ricciardo dojel Sebastiana Vettela a začal na něj útočit. "Daniel je rychlejší, pusť ho," uslyšel šampion ve vysílačce v dalším okruhu.
Vettelovi se však nechtělo a začal se do vysílačky vyptávat, zda-li má Ricciardo jinou strategii. Když mu bylo řečeno, že ne, dál bránil čtvrté místo. Až ve 26. kole, teď o dvě kola později, projel zatáčku širším obloukem a pustil Australana vpřed. Otázka je, zda-li by to udělal, kdyby na něj Ricciardo tak nekompromisně nezaútočil.
Podle šéfa týmu Cristiana Hornera by to udělal. Nechtěl dělat žádné problémy a neměl problém s tím, že Ricciarda pustí. Jen chtěl vědět víc informací a chtěl se ujistit se o tom, zda-li ho má opravdu pustit. "Když jsme si potom vysvětlili, že Daniel má novější pneumatiky a tedy je logicky rychlejší, Sebastian ho pustil."
Fotogalerie |
Šéf stáje také odmítá spekulace, že čas ztracený za Vettelem mohl chybět Ricciardovi v závěru závodu a připravit tak tým Red Bull o třetí místo. Třetí Alonso nebyl při průjezdu cílem daleko. "Sebastian si počínal správně a nezapomeňte, že dojet Alonsa je jedna věc, předjet ho druhá. Ztrácíme pár koňských sil, takže na zdejších rovinkách jsme to měli přinejmenším problematické," vysvětlil nepříliš přesvědčivě Horner. Nicméně nepopřel, že Ricciardo za Vettelem nějaký čas ztratil.
Vettel sám řekl, že za sebou nedržel týmového kolegu déle, než bylo nezbytně nutné. "Nebyl důvod ho držet za sebou. Byl v této fázi závodu jasně rychlejší," řekl mistr světa. "Rozhodl jsem se, že ho pustím a postupně zjišťoval, že už ho nedojedu. Na první sadě pneumatik se mi jelo výborně, potom už to nebylo ono."
A co k celé diskutabilní situaci uvedl sám "poškozený" Daniel Ricciardo? Ten se vyhnul jakékoliv kontroverzi. "Nevím, opravdu si nejsem jistý," sdělil novinářům. "O komunikaci v rádiu jsem se na trati moc nestaral. Díval jsem se na další zatáčku, a tak nevím, jestli mě Sebastian pustil, nebo jsem ho normálně předjel. Důležité je, že jsem se dostal před něj."