Daniel Ricciardo opět potvrdil, že v něm má tým Red Bull velkou naději do budoucna a opět byla jasně lepší než jeho týmový kolega Sebastian Vettel. Mladý Australan si po triumfu v letošní Velké ceně Kanady připsal druhý triumf kariéry a je jediným jezdcem, který v sezoně 2014 dokáže brát vítězství týmu Mercedes.
"První výjezd safety car nám hodně pomohlo, druhý už moc ne, ale nakonec se to podařilo, Byl to skvělý, úžasný závod a jsem moc rád za výsledek," nechal se slyšet nečekaný vítěz Daniel Ricciardo.
"Rozhodně dnes bude party a budu slavit, možná to vydrží pár dní. A budeme se snažit stavět na tom, co jsme tady vybudovali. Děkuji celému týmu, že mi umožnili se u nich tak zabydlet a získat dvě vítězství."
Hungaroring je pomalý, nemá moc rovinek a svými vlastnostmi je v kalendáři Grand prix výjimečný i tím, že síla motoru nemá na výsledek tak výrazný vliv jako na jiných okruzích. Proto byl Red Bull v závodě povětšinou rychlejší než Mercedes, proto byly vozy Ferrari silnější než na jiných okruzích.
Vítěz kvalifikace Nico Rosberg měl však i smůlu. Oba výjezdy zpomalovací vozu po haváriích ho připravily o pár pozic. Do té doby jasně závod vedl. Navzdory tomu, že se startovalo za mokra na pneumatikách s drážkami. Německý lídr šampionátu se teprve podruhé v sezoně nedostal na stupně vítězů, i když ovládl kvalifikaci a startoval z pole position. Stejně tak nepřály podmínky závodu úřadujícímu mistru světa Sebastianovi Vettelovi, který dokončil až na sedmém místě, které před cílem uhájil před finským jezdcem Williamsu Valterim Bottasem.
On-line reportážZávod jsme sledovali minutu po minutě |
Fernando Alonso doslova ubránil druhé místo v závěrečných kolech. Sice neodolal tlaku Daniela Ricciarda, který přezouval v boxech pár kol před cílem a měl nové pneumatiky, ale více než deset kol za sebou udržel Lewise Hamiltona.
Nechal tak na chvíli zapomenout na výkonnostní krizi Ferrari. "Je to překvapení i pro nás, zariskovali jsme a nakonec se snažili vybojovat vítězství. Bylo to těsné, ale i tak jsem hrdý na náš celý tým. Dnes to byla kombinace všeho možného, často to bylo těžké pochopit a my jsme museli využít všech našich znalostí a zkušeností."
Lewis Hamilton skončil na třetím místě, přestože startoval po požáru vozu v kvalifikaci z boxové uličky. A navíc, hned ve druhé zatáčce závodu dostal smyk a poškodil si přední křídlo svého monopostu o bariéru. "Brzdy byly hodně studené a já jsem to zahodil. Děkuji Bohu, že se nepoškodil vůz."
Britský závodník poté předjel celou řadu soupeřů a pomohly mu oba výjezdy zpomalovacího vozu, které vždy srazily celé závodní pole do dlouhé šňůry. "Skvělé zastávky v boxech, skvělá strategie, snažil jsem se odvést svůj díl práce a podařilo se to. Ale celkové to nebyl dobrý víkend, nesmíme ztrácet tolik bodů," řekl na stupních vítězů druhý jezdec šampionátu.
Začalo se na vodě
Před startem nad okruhem pršelo a všichni začínali na přechodných pneumatikách, již v osmém okruhu však dostali příležitost je přezout na hladké. Švéd Marcus Ericsson rozbil svůj caterham o bariéru, na trať vyjel zpomalovací vůz a závodníci zajížděli do depa.
Rosberg a další jezdci z čela, konkrétně Bottas, Vettel a Alonso to však nestihli mezi prvními, a tak se změnilo pořadí vpředu a poprvé se ujal vedení Ricciardo. Za ním jel Jenson Button a skvělé páté místo držel po startu z boxů Kevin Magnussen. McLaren však v očekávání dalšího deště udělal strategickou chybu, jezdcům ponechal pneumatiky na přechodné podmínky, takže po restartu závodu začali Button s Magnussenem postupně ztrácet. Museli zpátky k mechanikům pro hladké gumy a do konce závodu již do boje o čelo nezasáhlo. Bodoval pouze Button na 10. místě.
Safety car znovu zasáhl do osudu závodu poté, co v 23. kole přehnal svou jízdu na hraně Mexičan Sergio Pérez a skončil s monopostem Force India v boxové zdi. Indický tým neměl v cíli jediného jezdce. o pát kol dříve skončil v bariéře po souboji právě s Pérezem Nico Hülkenberg. Mexičan asi nebyl dnes ve svém týmu pochválen.
Někteří piloti se opět rozhodli pro výměnu pneumatik a pořadí se znovu promíchalo. Do boxů zajeli vedoucí Ricciardo, po něm také druhý Massa a z osmého místa Bottas. Do čela se tak poprvé dostal Fernando Alonso, za ním jezdil nečekaně rychlý Jean-Eric Vergne a dalším jezdcem byl Nico Rosberg. Ten však musel brzo do boxů.
Další konflikt jezdců Mercedesu
Rosberg se propadl i kvůli potížím s brzdami, a když se dral zpět kupředu, marně se dožadoval, aby ho Hamilton pustil před sebe. Britský exmistr světa a čtyřnásobný vítěz maďarské Grand Prix neuposlechl ani příkaz z týmové vysílačky. Na jeho obranu nutno říct, že Rosberg se mu nikdy nedokázal přiblížit ani na něj nezaútočil. Hamilton tedy usoudil, že není dost rychlý. V cíli se musel za toto rozhodnuté pochválit, jen díky němu totiž uhájil třetí místo. Týmového kolegu v posledním kole držel za sebou jen s notnou dávkou štěstí.
Těsně před cílem sváděli Ricciardo, Alonso a Hamilton boj na ostří nože o vítězství. Australanovi se povedl rozhodující manévr tři kola před koncem, když předjel Alonsa, a první místo už udržel. Španěl se pak musel bránit útočícímu Hamiltonovi, na kterého v samém závěru pro změnu dorážel Rosberg, jenž se na vedoucí trojici dotáhl. Přestože nebyl na stupních vítězů, předvedl v závěru na měkkých gumách úžasnou jízdu. Vedoucí trio stahoval rozdílem tří vteřin na kolo, a pokud by závod byl o jediné kolo delší prohnal by se nejen kolem Hamiltona, ale také přes Alonsa. Snad jen rychlý Ricciardo by mu dokázal odolat o něco déle.
V závěrečných kolech bojoval o páté místo s Felipem Massou na Williamsu Kimi Räikkönen, který po dlouhé době zažil závod, kdy stačil nejlepším. Potvrdil tak, že maďarský okruh stáji z Maranella seděl víc než jiné. Přes Brazilce se však navzdory tomu, že měl novější pneumatiky než on, dostat nedokázal. CHybu týmu v kvalifikaci, po které musel startovat až z 18, příčky, tak napravil jen částečně. Navíc mu příliš nepřály výjezdy safety car, ten první ho spíše zbrzdil.
Po měsíční přestávce pokračuje šampionát formule 1 Velkou cenou Belgie.
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1h53:05,058 min. |
---|---|---|---|
2. | Fernando Alonso | Ferrari | +5.2s |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +5.8s |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | +6.3s |
5. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +29.8s |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +31.4s |
7. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +40.9s |
8. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +41.3s |
9. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | +58.5s |
10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +1:07.2 min. |
11. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1:08.1 min. |
12. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +1.18.4 min. |
13. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1:24.0 min. |
14. | Daniil Kvjat | Toro Rosso-Renault | +1 kolo |
15. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 kolo |
16. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +1 kolo |
17. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | DNF - 33 kol |
18. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | DNF - 25 kol |
19. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | DNF - 23 kol |
20. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | DNF - 15 kol |
21. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | DNF - 11 kol |
22. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | DNF - 8 kol |
1. | Nico Rosberg | 202 |
---|---|---|
2. | Lewis Hamilton | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 131 |
4. | Fernando Alonso | 115 |
5. | Valtteri Bottas | 95 |
6. | Sebastian Vettel | 88 |
7. | Nico Hulkenberg | 69 |
8. | Jenson Button | 60 |
9. | Felipe Massa | 40 |
10. | Kevin Magnussen | 37 |
11. | Sergio Perez | 29 |
12. | Kimi Raikkonen | 27 |
13. | Jean-Eric Vergne | 11 |
14. | Romain Grosjean | 8 |
15. | Daniil Kvyat | 6 |
16. | Jules Bianchi | 2 |
1. | Mercedes | 393 |
---|---|---|
2. | Red Bull-Renault | 219 |
3. | Ferrari | 142 |
4. | Williams-Mercedes | 135 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 97 |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |