Vedení v celkovém pořadí šampionát udržel celkem suverénně Sebastian Vettel, ale soupeři se mu postupně blíží. Jeho náskok stáhl na Silverstonu třetí Fernando Alonso, stejně jako se mu mírně přiblížil pátý v cíli Kimi Räikkönen.
Nico Rosberg se mohl oprávněně radovat, i když hned v cíli přiznal: "Byl to bláznivý závod." Neměl klid ani v posledním kole, kdy se musel bránit zoufalým útokům Marka Webbera s vozem Red Bullu, ale hlavně se musel radovat z faktu, že jeho tým Mercedes dokázal úspěšně dokončit technické změny na monopostu. Stříbrné šípy v Británii potvrdily, že už v závodech neztrácí a ke skvělé kvalifikační formě teď přibyla i slušná rychlost v závodech.
Závod jsme sledovali minutu po minutě |
"Byl to fantastický den a vážně bláznivý závod. Chci poděkovat našemu týmu, protože jsme měli nejrychlejší auto. Jelo skvěle a mohl jsem jet naplno do poslední chvíle," řekl vítěz.
Formu Mercedesu potvrdil čtvrtým místem Lewis Hamilton, který po startu vedl, ale po defektu zadní pneumatiky se musel propracovávat z posledních pozic zpátky na čelo. "Byl jsem zklamaný, když odstoupil Lewis, měl smůlu a je to škoda pro domácí diváky, ale takové je závodění. Také jsem měl problémy s pneumatikami, ale vždy mi pomohl safety car. Měl jsem trochu štěstí," uvedl k tomu Nico Rosberg.
Druhé místo slavil Mark Webber, který měl potíže na startu, propadl se z první desítky a v průběhu závodu se postupně drápal nahoru startovním polem. Byl velmi rychlý a na jeho kontě zůstalo i nejrychlejší kolo celého závodu.
"Start nebyl dobrý a nevíme proč. Bylo to frustrující a musíme se na to podívat. Moc mi nepomohlo, že mě Grosjean trefil v první zatáčce. Potom mi naopak pomohly problémy jiných, my jsme naštěstí žádné neměli. Chtěl jsem porazil i Nika Rosberga, ale nakonec jsem spokojen s druhým místem. Nebojte se, vyhraju příště," slíbil jezdec, který po sezoně ve formuli 1 končí.
Třetí Fernando Alonso, který se stále nevzdal nadějí na mistrovský titul, byl výsledkem potěšený. Na rychlém okruhu na bývalém letišti totiž vozy Ferrari příliš dobře neseděly, neuspěly v kvalifikaci a Alonsovi navíc nevyšel ani start. O to byly stupně vítězů sladší.
"Jsem spokojený, že jsem snížil ztrátu na Sebastiana. Ale stále máme ztrátu. Jsem však moc rád. Tady jsme neměli nejrychlejší auto a nečekali jsme úspěšný víkend. Teď si výsledek užijeme a zítra zase budeme tvrdě pracovat na zlepšení formy."
Pátý skončil Kimi Räikkönen, který doplatil na strategické pochybení stáje Lotus v závěru závodu - poté, co naštvaný Sebastian Vettel odstavil auto nešikovně na trati, musel na dráhu safety car. Räikkönen byl v té chvíli druhý, jenže jeho největší soupeři zamířili do boxů pro nové pneumatiky, zatímco jemu doporučil tým zůstat na trati. Byla to chyba a v závěru se přes něj prohnali Webber, Alonso i Hamilton.
Zajímavý start
Už na startu jezdci Mercedesu ukázali, že se nemusí opakovat scénář předchozích podniků, kdy po kvalifikačním triumfu postupně ztráceli a se závodním tempem Sebastiana Vettela nedokázali ani Nico Rosberg ani Lewis Hamilton vůbec nic udělat.
Vítěz kvalifikace, domácí Hamilton, se hnal k první zatáčce nikým neohrožován na prvním místě. Jeho týmový kolega Nico Rosberg sice doplatil na horší stranu dráhy a souboj s Vettelem jasně prohrál, nicméně si držel třetí příčku. Pokud někdo potom čekal, že na silverstonské trati, kde se předjíždí celkem snadno, nechá Vettel Hamiltona za sebou, tak se pletl. Britský jezdec byl dokonce chvílemi rychlejší a mistra světa držel v uctivé vzdálenosti za sebou.
Výborně začal Adrian Sutil, který se posunul ze sedmého místa na roštu na čtvrté a dařilo se také Kimimu Räikkönenovi, Ten se vnitřkem cílové rovinky protáhl vpřed a poskočil hned za jezdce stáje Force India. Ještě v prvním kole ho sice předjel Felipe Massa, ale Kimi Räikkönen se nijak zvlášť nebránil. Správně tušil, že Brazilec by na něj v průběhu závodu měl začít ztrácet.
Startovní propadák si prožil Mark Webber, který v kvalifikaci vybojoval druhou řadu. V prvních metrech závodu to však vypadalo na technický problém - zrychloval pomaleji než jeho soupeři a ještě před první zatáčkou ztratil několik míst. V ní sice tempo celého pole zachytil, ale důrazný Romain Grosjean ho bokem svého Lotusu vystrčil z dráhy. Přitom mu poškodil přední křídlo a Australan si v té chvíli myslel, že má po nadějích. Spadl na dvanácté místo.
Hamiltonova guma
Lewis Hamilton kraloval závodu za jásotu tribun jen do 8. kola. Poté mu doslova explodovala zadní pneumatika a musel jet téměř celý jedec okruh po ráfku. Do vedení se posunul Sebastian Vettel, jehož Red Bull žádné potíže (zatím) nevykazoval. Hamilton pokračoval v závodě z poslední příčky.
Příliš sjeté gumy měl i Felipe Massa, který dostal smyk, musel do boxů pro nové obutí a v 11. kole spadl jen těsně před Hamiltona. Po havárii v tréninku to znamenalo další problém pro brazilského pilota, který se snaží vybojovat místo ve Ferrari také pro příští sezonu.
Úvodní zastávky v boxech posunuly vpřed Fernanda Alonsa, který se posunul na třetí místo za překvapivě výborně jedoucího Adriana Sutila. V 15. kole se však rozletěla do vzduchu další guma - Jean-Eric Vergne ze stáje Toro Rosso na rovince s potížemi udržel svůj vůz na trati a Kimi Räikkönen za ním měl štěstí, že nedostal plátem gumy do hlavy. Pneumatika se rozletěla na všechny strany a na dráhu musel safety car.
Vettel s Rosbergem vpředu přišli o svůj náskok, zatímco Alonso s Räikkönenem za nimi ucítili svou šanci. V osmnáctém kole byl závod restartován a týmy doporučily svým pilotům, aby se zdržely najíždění na obrubníky, které mohou gumy poškodit. Navíc v rámci bezpečnostních opatření přidaly tlak v pneumatikách. Vettel s Rosbergem si ze zpomalovacího vozu nic nedělali a okamžitě začali svým soupeřům opět ujíždět.
Räikkönenova smůla
Druhé výměny pneumatik vynesly Kimiho Räikkönena před Adriana Sutila i Fernanda Alonsa. Tým Lotus ho povolal hodně brzo do boxů, čímž pro něj získal cenné vteřiny navíc. Byl to však poslední povedený strategický tah stáje, která závěr závodu nezvládla.
Ve 42. kole se z pod kapoty vozu Red Bull Sebastiana Vettela ozvalo podivné brumlání. Poprvé v sezoně doplatil mistr světa na technické problémy a poroučel se ze závodu. "Na konci mi odešla pátá rychlost a nešlo pokračovat," vysvětloval zklamaný mistr světa.
Rosberg šel do vedení a naštvaný Vettel zaparkoval auto hloupě přímo na dráze. To nebyo zrovna ideální a v důsledku to byl problém zejména pro Kimiho Räikkönena, který jel za Rosbergem na druhém místě.
Na trať byl povolán zpomalovací vůz a Kimi Räikkönen se zeptal, zda-li má zajet do boxů pro nové gumy. Týmoví stratégové nesouhlasili, a tak Fin zůstal na dráze na sjeté sadě. Stejně jako například Adrian Sutil. Jenže rychlíci v jeho zádech, tedy Fernando Alonso a Mark Webber se pro nové gumy vydali. Stejně jako je měli na autě Lewis Hamilton nebo vedoucí Nico Rosberg.
Poté se stalo, co se stát muselo. Závodní komisaři odklidili monopost Sebastiana Vettela a zpomalovací vůz zatočil zpátky do boxové uličky. Finský pilot Lotusu byl o vteřinu na kolo pomalejší než jeho soupeři. Šest kol před cílem předjel Räikkönena Webber, o dvě kola později Alonso. V závěru ještě stihl přesprintovat nešťastného Fina Hamilton a Räikkönen spadl na pátou příčku, z níž celý závod začínal.
Fernando Alonso se spokojil se třetím místem, zatímco Mark Webber šlapal na plyn do posledních metrů a snažil se předjet i vedoucího Nika Rosberga. Ten však s náskokem pár desetin vteřiny vedení uhájil a radoval se z druhého vítězství v sezoně. Po odchodu Michaela Schumacher je z Mercedesu jiný tým - lepší a silnější.
Velká cena Německa na okruhu Nürburgring se jede již za týden.
1. | Rosberg | Mercedes | 1h32:59.456 |
---|---|---|---|
2. | Webber | Red Bull-Renault | +0.765 |
3. | Alonso | Ferrari | +7.124 |
4. | Räikkönen | Lotus-Renault | +7.756 |
5. | Hamilton | Mercedes | +11.257 |
6. | Massa | Ferrari | +14.573 |
7. | Sutil | Force India-Mercedes | +16.335 |
8. | Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | +16.500 |
9. | Di Resta | Force India-Mercedes | +17.993 |
10. | Hülkenberg | Sauber-Ferrari | +19.700 |
11. | Maldonado | Williams-Renault | +21.100 |
12. | Bottas | Williams-Renault | +25.000 |
13. | Button | McLaren-Mercedes | +25.900 |
14. | Gutierrez | Sauber-Ferrari | +26.200 |
15. | Pic | Caterham-Renault | +31.600 |
16. | Bianchi | Marussia-Cosworth | +36.000 |
17. | Chilton | Marussia-Cosworth | +1:07.600 |
18. | van der Garde | Caterham-Renault | +1:07.700 |
19. | Grosjean | Lotus-Renault | +1 kolo |
1. | Vettel | 132 |
---|---|---|
2. | Alonso | 111 |
3. | Räikkönen | 100 |
4. | Hamilton | 87 |
5. | Webber | 87 |
6. | Rosberg | 82 |
7. | Massa | 57 |
8. | Di Resta | 36 |
9. | Grosjean | 26 |
10. | Button | 25 |
11. | Sutil | 23 |
12. | Vergne | 13 |
13. | Perez | 12 |
14. | Ricciardo | 11 |
15. | Hülkenberg | 6 |
1. | Red Bull-Renault | 219 |
---|---|---|
2. | Mercedes | 169 |
3. | Ferrari | 168 |
4. | Lotus-Renault | 126 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | McLaren-Mercedes | 37 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 24 |
8. | Sauber-Ferrari | 6 |