Na svém kontě má tak Kopecký celkem sedm a v průběžném pořadí seriálu mu patří
třináctá pozice. I díky odstoupení a problémům řady předních jezdců ve Finsku navázal na úspěch z Německa, kde skončil před týdnem sedmý.
"S dosahovanými časy i výsledkem jsem spokojen. Vůz neměl díky pečlivé přípravě techniků a mechaniků během celé rallye technické problémy," uvedl Jan Kopecký v tiskové zprávě.
"Honza s Filipem (spolujezdcem Schovánkem) dnes odvedli vynikající práci a všechny rychlostní zkoušky absolvovali velmi chytře. Dnes nemohli dva body získat, ale mohli jeden velmi cenný bod ztratit," dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.
Osmatřicátý ročník šotolinové soutěže, která je proslavená velkým množstvím skoků přes horizonty, byl od počátku soubojem Grönholma a Loeba.
Domácí favorit se dostal do čele hned po druhé rychlostní zkoušce a až do cíle ji
neopustil. V uplynulých sedmi letech tak v okolí Jyväskylä vyhrál kromě Grönholma pouze Estonec Märkko Martin v roce 2003.
"Moje auto bylo na tuto rallye perfektně připraveno a dopadlo to opravdu dobře pro mě i tým. Když jsem tady před deseti lety poprvé startoval, tak by mě nikdy nenapadlo, že zde tolikrát vyhraji," uvedl spokojený Grönholm v cíli.
V průběžném pořadí si finský pilot díky odstoupení Daniela Sorda ze Španělska upevnil druhé místo, od suveréna posledních let Loeba jej ale dělí 31 bodů.
Loeb, který ve Finsku stejně jako v Britské rallye ještě nikdy v kariéře nevyhrál, začal na jedničku továrního týmu Ford ztrácet a již v sobotu několikrát prohlásil, že jeho hlavní prioritou je dojet druhý a obhájit svou loňskou pozici.
To se mu nakonec podařilo, když na Grönholma opět ztratil celkem více než minutu. Třetí místo obsadila dvojka formu Mikko Hirvonen.
Francouzský pilot ztratil reálnou šanci na první místo v sobotu dopoledne, kdy na jedné rychlostní zkoušce poškodil kolo nárazem o kámen a musel dojet do cíle měřené vložky prakticky jen na třech.
"Je to jedna z nejtěžších rallye v šampionátu. Měl jsem na to, abych Marcuse porazil, ale po té nehodě jsem si řekl: OK, budu šťastný za osm bodů do mistrovství. Věřím, že příště ho porazím," uvedl Loeb.
Na startu byla i dvojice českých jezdců startujících v kategorii junior WRC Martin Prokop a Pavel Valoušek. Oba však měli technické problémy a do cíle dojeli jen díky tomu, že využili pravidla superrallye.
Prokop ale i přesto v redukovaném pořadí třídy obsadil osmé místo a připsal si jeden bod do hodnocení šampionátu. Celkově jich má na kontě patnáct a je desátý. Světový šampionát se nyní stěhuje do Japonska, kde se od 1. do 3. září uskuteční jedenáctý podnik seriálu.
Tentokrát bez české účasti, protože rallye není zařazena do kalendáře junior WRC a v plánu ji nemá ani Kopecký.
Neoficiální výsledky: 1. Grönholm (Fin./Ford) 2:52:50,3, 2. Loeb (Fr./Citroën) -1:06,7, 3. Hirvonen (Fin./Ford) -1:34,5, 4. H. Solberg (Nor./Peugeot) -3:57,8, 5.
Galli (It./Peugeot) -5:39,9, 6. Tuohino (Fin./Citroën) -6:05,0, 7. Välimäki (Fin./Mitsubishi) -6:55,4, 8. Kopecký (ČR/Škoda) -10:15,0... .35. Prokop (ČR/Citroën) -42:09,6, 48. Valoušek (ČR/Suzuki) -56:59,0.
Průběžný stav MS: 1. Loeb 92 bodů, 2. Grönholm 61, 3. Sordo (Šp./Citroën) 41, 4. Hirvonen 27, 5. Stohl (Rak./Peugeot) 21, 6. P. Solberg (Nor./Subaru) 20, ...13. Kopecký 7.
Junior WRC: 1. P. Andersson (Švéd./Suzuki) 29, 2. Sandell (Švéd./Renault) 28, 3. Wilks (Brit./Suzuki) 21, ...10. Prokop 15, 11. Valoušek 11.
Pořadí týmů: 1. Kronos Citroën 122, 2. Ford 107, 3. Subaru 65, 4. OMV Peugeot 50, 5. Stobart Ford 24, 6. Red Bull Škoda 22.