Lewis Hamilton pokazil start a propadl se ze třetí pozice na konec první desítky za Fernanda Alonsa.
V kombinaci zatáček špatně odhadl akceleraci Španělova Renaultu a o jeho zadní kolo si urazil přední křídlo. Už po druhém kole musel do boxů a propadl se na chvost celého pole. Snažil se, předjížděl, ale za 57 kol stihl vystoupat jen na 13. příčku.
Robert Kubica neudržel vedení z kvalifikace ani pár metrů, po zhasnutí červených světel zaváhal a Massa se suverénně přehnal kolem něj. Brazilec přepustil párkrát vedení jen během zastávek v boxech a suverénně obhájil loňské vítězství a celkově vyhrál pošesté v kariéře. Prvními body sezony si výrazně zvedl sebevědomí.
Ferrari začíná potvrzovat předsezonní předpovědi, že pro sezonu 2008 připravilo nejlepší monopost. Räikkönen na Massu neměl, ale pohodlně si pohlídal druhé místo, na které se posunul vydařeným předjížděcím manévrem v druhém kole.
Díky dalším osmi bodů se Fin dostal do vedení mistrovství světa.
V sobotu nejrychlejší Kubica se musel spokojit se třetím místem a výbornou formu BMW-Sauberu potvrdil čtvrtý Heidfeld, který drží druhou příčku v šampionátu jezdců. V Poháru konstruktérů je BMW-Sauber dokonce ve vedení, ale náporu Ferrari bude v dalších závodech ztěží odolávat.
Jediným jezdcem McLarenu na bodech byl pátý Kovalainen, uspěli i šestý Trulli s Toyotou, sedmý Webber s Red Bullem a osmý Rosberg s Williamsem.
Mistrovství světa pokračuje za tři týdny Velkou cenou Španělska v Barceloně.
Ferrari - excelentní forma
V Austrálii nepustila nespolehlivost tým z Maranella do cíle, v Malajsii zase nezvládl Massa závod jezdecky, ale v Bahrajnu to už vyšlo. Ferrari potvrdilo roli největšího favorita a získalo první double sezony.
Brazilec Massa kraloval časům od prvních tréninků, a proto bylo překvapením, že v kvalifikaci nestačil na Kubicu s vozem BMW-Sauberu. Polák ale nezvládl start a Massa na své oblíbené trati už vedení nepustil. Druhého Räikkönena nikdy nenechal přiblížit na méně než tři vteřiny.
Fin stačil v kvalifikaci jen na čtvrtou příčku, ale Hamilton start nezvládl vůbec a Kubica podlehl jeho tlaku už ve třetím kole. Vnějškem si najel vedle Kubici v první zatáčce a ve druhé tak získal lepší stopu. Polák neměl šanci. Poté jel, stejně jako týmový kolega, poklidný závod až do cíle.
Ferrari, které v Bahrajnu naplno využilo výhody zimních testů na tamní trati, se vyhouplo v celkovém pořadí Poháru konstruktérů před McLaren a na vedoucí BMW-Sauber ztrácí jediný bod.
McLaren - výkonnostní pád
Po optimistickém startu do sezony by měli v McLarenu rychle zaktivizovat vývojáře, aby připravili sérii technických inovací, jinak to s vyhlídkami týmu na mistrovský titul nebo dokonce na pravidelná umístění na stupních vítězů nevypadá dobře.
Jakoby se s přestěhováním na konec paddocku, který po loňské diskvalifikaci Britům náleží, ztratila i výkonnost jednoho z lídrů šampionátu. V Bahrajnu nestačila rychlost ´stříbrných šípů´ani na vozy BMW-Sauberu. "Ani my jsme s nimi příliš nepočítali," přiznal po kvalifikace Räikkönen z Ferrari.
Hamilton, který v pátečním tréninku zdemoloval svůj monopost, se musel v kvalifikaci spokojit se třetím místem a to ještě netušil, že se jednalo z jeho strany o nejlepší moment víkendu. V neděli katastrofálně pokazil start a propadl se o sedm míst. Ale ani tam, těsně za Fernandem Alonsem, dlouho nevydržel.
Při akceleraci ze druhé zatáčky okruhu narazil do zadního kola soupeřova Renaultu a urazil si přední křídlo. Téměř celé kolo bez důležitého přítlačného prvku ho srazilo na poslední místo. Po nasazení nové přídě se vrátil na dráhu, ale rychlost jeho stroje mu naději na žádný výrazný posun zpět nedávala. Ve vyrovnaném poli stačil jen na 13. příčku, daleko za body.
Heikki Kovalainen odvedl standardní výkon. Na BMW neměl, ale Trulli za ním naopak nestačil. Na startu vylétl na čtvrtou příčku, ale z ní ho ve čtvrtém kole sundal vydařeným předjížděcím manévrem Nick Heidfeld. Poté Fin dokroužil pro čtyři body. Jediné letošní čtyři zářezy McLarenu z bitvy v pouštním království.
BMW-Sauber - spolehlivá síla
Po druhém místě v Malajsii stačil Kubica jen na třetí příčku, ale po triumfu v kvalifikaci a vydařené jízdě druhého BMW Heidfelda mohli být v německo-švýcarském týmu spokojeni. Poprvé ve své krátké historii se posunuli do celkového vedení v soutěži týmů.
Kubica nezvládl začátek závodu. Na startu jakoby zaspal a Räikkönen se před něj posunul při prvním pokusu o předjetí. Na tiskové konferenci to posléze vysvětloval menšími technickými potížemi. Náporu blížícího se týmového kolegy Heidfelda ale v průběhu závodu bez potíží odolal.
BMW-Sauber je, stejně jako minulé roky, nenápadnou stájí, která se vyhýbá všem aférám, ale jde tvrdě za svým cílem. Vedle rychlosti zůstává jejím hlavním triumfem v podstatě absolutní spolehlivost.
Toyota - skvělý Trulli
Japonská automobilka se po loňské rozpačité sezoně opět dostává nahoru. A hlavní zásluhu na tom má, kromě vylepšeného monopostu, Jarno Trulli. Italský veterán v kvalifikacích exceluje tradičně, letos zatím přidává spolehlivé jízdy v závodech. Po Malajsii se stal nejlepším pilotem za třemi bezkonkurenčními týmy i v Bahrajnu.
Sedmou pozici po kvalifikaci vylepšil italský milovník vína díky kolapsu Hamiltona na šestou v cíli. Start se mu vydařil bezproblémově, posunul se dokonce před Heidfelda s BMW, ale Němec mu brzo předjetí vrátil. Před prvními zastávkami v boxech se musel ještě obávat Australana Webbera, ale když se jeho Red Bull zařadil za něj, vezl šestou příčku pohodlně až k šachovnicovému praporu.
Nováček Glock je spolehlivý, ale na Trulliho zatím ztrácí. Ve třetí Grand prix sezony se z třinácté pozice na startu posunul na devátou, těsně za body. V průběhu velké ceny si poradil s Hondou Barrichella i dvojnásobným mistrem světa Alonsem. Měl by však přidat v kvalifikacích.
Red Bull - Coulthard ničitel
Za fakt, že rakouskému týmu patří až sedmá příčka v Poháru konstruktérů může, kromě chaotického úvodu sezony v Austrálii, i "demolition man" letošního roku David Coulthard. Skot nestačí týmovému kolegovi v kvalifikacích a v závodech se mu podaří pokaždé připlést do nějaké kolize.
Tentokrát musel k opravě už po úvodním kole, kdy se střetl s Buttonem a Sutilem. O chvíli po návratu na trať odrážel další útok Buttona s Hondou a po výletu do únikové zóny spadl na chvost startovního pole. V cíli na něj zbylo osmnácté místo.
Spolehlvý Webber odstartoval z jedenácté pozice, a protože zamířil pro palivo později než jeho největší soupeři, posunul se na sedmou pozici, kterou udržel až do cíle.
Williams - čekalo se víc
Ve srovnání s propadákem v Malajsii, kde se týmu vůbec nepodařilo nastavit šasi na okruh, šlo o pokrok, ale bod za osmé místo je přece jen horší výsledek, než se po masivním bodovém přídělu v Mlebourne očekávalo.
Nico Rosberg prokazuje, že je nejen rychlým, ale také vyspělým závodníkem, přesto si o souboji s nejlepšími může nechat jen zdát. Udržení osmé příčky z kvalifikace bylo v Bahrajnu maximem.
Japonec Nakadžima nestačí. V kvalifikacích zaostává výrazněji než v závodech, v Bahrajnu mu k bodům nepomohla ani nádrž po víčko plná paliva. Poprvé zamířil k mechanikům až po polovině závodu, ale na výrazný posun vpřed to stejně nestačilo. Na čtrnáctém místě zůstal za očekáváním.
Výsledky:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
1h31:06,970
2.
Kimi Räikkönen
Finsko
Ferrari
+3,339
3.
Robert Kubica
Polsko
BMW Sauber
+4,998
4.
Nick Heidfeld
Německo
BMW Sauber
+8,409
5.
Heikki Kovalainen
Finsko
McLaren
+26,789
6.
Jarno Trulli
Itálie
Toyota
+41,314
7.
Mark Webber
Austrálie
Red Bull
+45,473
8.
Nico Rosberg
Německo
Williams
+55,889
9.
Timo Glock
Německo
Toyota
+1:09,500
10.
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
+1:17,181
11.
Rubens Barrichello
Brazílie
Honda
+1:17,862
12.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Force India
+1 kolo
13.
Lewis Hamilton
Velká Británie
McLaren
+1 kolo
14.
Kazuki Nakadžima
Japonsko
Williams
+1 kolo
15.
Sebastién Bourdais
Francie
Toro Rosso
+1 kolo
16.
Anthony Davidson
Velká Británie
Super Aguri
+1 kolo
17.
Takuma Sató
Japonsko
Super Aguri
+1 kolo
18.
David Coulthard
Velká Británie
Red Bull
+1 kolo
19.
Adrian Sutil
Německo
Force India
+2 kola
20.
Nelson Piquet
Brazílie
Renault
+15 kol
21.
Jenson Button
Velká Británie
Honda
+37 kol
22.
Sebastian Vettel
Německo
Toro Rosso
+56 kol
Průběžné pořadí MS (po 3 z 18 závodů):
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Kimi Räikkönen | Finsko | Ferrari | 19 |
2 | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | 16 |
3 | Lewis Hamilton | Velká Británie | McLaren | 14 |
4 | Robert Kubica | Polsko | BMW Sauber | 14 |
5 | Heikki Kovalainen | Finsko | McLaren | 14 |
6 | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 10 |
7 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 8 |
8 | Nico Rosberg | Německo | Williams | 7 |
9 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 6 |
10 | Mark Webber | Austrálie | Red Bull | 4 |
11 | Kazuki Nakadžima | Japonsko | Williams | 3 |
12 | Sebastién Bourdais | Francie | Toro Rosso | 2 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
BMW Sauber
Německo
30
2
Ferrari
Itálie
29
3
McLaren
Velká Británie
28
4
Williams
Velká Británie
10
5
Toyota
Japonsko
8
6
Renault
Francie
6
7
Red Bull
Rakousko
4
8
Toro Rosso
Itálie
2