Příběh tlaku turba tak snad dosáhl konce. Seat si bude pravděpodobně nadále stěžovat na znevýhodnění, na druhou stranu v minulosti jsme byli svědky oznámení BMW, že současný stav, kdy proti sobě závodí zážehové a vznětové motory, neodpovídá smyslu fair play.
Tak jako tak, do konce sezony by neměl tlak turba u Seatu Leon TDI překročit hranici 2.7 baru. Krom toho už nebudou udělovány jednotlivé tolerance, což ostatně platí od závodního víkendu v Pau.
Alespoň jedna žlutá kombinéza
Diváci v Brands Hatch přesto alespoň jednu žlutou kombinézu na stupních vítězů viděli. Ve druhém závodě dojel jako třetí Gabriele Tarquini. Přesto možná už brzy bude muset jít někdo z kola ven. Tradiční trio Seat – BMW – Chevrolet možná co nevidět začně atakovta Lada. Ta v roce 2009 změnila svůj status z nezávislého na tovární tým a minule v Portu poprvé ukázala nový model Priora.
Ten navíc řídí zkušený James Thompson, který by měl u týmu zůstat i nadále. Výjimku tvoří závody v Oscherslebenu a Imole, kdy má Brit jiné závodní povinnosti. V Německu už ale uvidíme pouze modely Priora, Lada 110 si tak v Brands Hatch odbyla derniéru.
A rozhodně ne tak úplně neúspěšnou. Mimo záběry kamer totiž dlouho závodil na třináctém místě Jaap van Lagen, kterého pouze technika připravila o vyrovnání dosavadního nejlepšího výsledku ruské značky.
I Thompson ukázal rychlost
I Thompson ukázal rychlost, pro něj bohužel pouze v nedělním warmupu. Tam dokázal zlepšit svůj čas z kvalifikace, a tak byl ve výsledkové listině na osmém místě. Tento dílčí úspěch ale pro vývoj v závodech pro špatné postavení na startech nehrál výraznější roli.
Mezi nezávislými se také urodilo několik zajímavostí. Norbert Michelisz se stal prvním jezdcem, který se coby nově příchozí závodník ze Seat Leon Eurocupu dostal do druhé části kvalifikace. V prvním závodě se ale zapletl do kolize s Yvanem Mullerem a šance na dobrý výsledke byly ty tam.
V této kategorii se před závody spíš počítalo s Tomem Coronelem nebo Felixem Porteirem, první závod mezi netovárními jezdci ale vyhrál Stefano D'Aste, který navázal na úspěchy z Porta.
Druhý závod pak znamenal premiérový triumf pro místního Toma Boardmana.
Formuli 2 zasáhla smrt
V osmém letošním víkendu bylo ale mistrovství světa cestovních vozů dodatečně zastíněno doprovodnou sérií. Během druhého závodu Formule 2 se totiž nebezpečně zranil Henry Surtees, který pozdě v noci na následky úrazu hlavy zemřel. Tragédii způsobilo odlétající kolo z vozu Jacka Clarka, který o chvíli dřív narazil do bariéry, ale narozdíl od Surteese odešel z místa po svých.
Po letní pauze se mistrovství světa cestovních vozů pojede 5. a 6. září v německém Oscherslebenu, v šampionátu zatím dokázaly pokaždé vyhrát vozy BMW, s výjimkou prvního závodu roku 2007, kdy byl nejrychlejší Yvan Muller.
WTCCPrůběžné pořadí šampionátu: 1. Yvan Muller (Fr.), Seat, 82 bodů 2. Gabriele Tarquini (It.), Seat, 77 bodů 3. Augusto Farfus (Braz.), BMW, 76 bodů 4. Rickard Rydell (Švéd.), Seat, 55 bodů 5. Robert Huff (Brit.), Chevrolet, 54 bodů 6. Jörg Müller (Něm.), BMW, 53 bodů 7. Andy Priaulx (Brit.), BMW, 48 bodů 8. Tiago Monteiro (Port.), Seat, 34 bodů 9. Jordi Gené (Šp.), Seat, 32 bodů 10. Sergio Hernandez (Šp.), BMW, 29 bodů 1. Seat, 211 bodů 2. BMW, 201 bodů 3. Chevrolet, 147 bodů 4. Lada, 59 bodů Nezávislí: 1. Felix Porteiro (Šp.), BMW, 145 bodů 2. Tom Coronel (Niz.), Seat, 129 bodů 3. Franz Engstler (Něm.), BMW, 104 bodů 4. Stefano D'Aste (It.), BMW, 89 bodů 5. Tom Boardman (Brit.), Seat, 54 bodů 6. Kristian Poulsen (Dán.), BMW, 30 bodů 7. Mehdi Bennani (Mar.), Seat, 27 bodů 8. Marin Čolak (Chor.), Seat, 26 bodů 9. Vito Postiglione (It.), BMW, 24 bodů 10. Eric Cayrolle (Fr.), Seat, 18 bodů SUNRED Motorsport Development (Seat), 182 bodů Proteam Motorsport (BMW), 142 bodů Liqui Moly Team Engstler (BMW), 124 bodů Wiechers-sport (BMW), 89 bodů Čolak Racing Team Ingra (Seat), 27 bodů Exagon Engineering (Seat), 25 bodů |