Sdružení konstruktérů F1 (FOTA) vzniklo, aby sjednocené týmy dokázaly čelit jako jeden muž Mezinárodní automobilové federaci.
Prezident vrcholné motoristické organizace se sice jednotu sdružení pokoušel rozstříštit, a dobře mu k tomu posloužila "difuzorová aféra", v průběhu které na sebe šéfové týmů házeli špínu, jakoby nebyli přítomni u nejvyššího soudu FIA, ale při sedmnáctém projednávání pohlavkového zákona v českém parlamentu.
Mluvčí Ferrari"Byla to dlouhá a konstruktivní debata, i když žádné definitivní řešení nebylo nalezeno. Ale na konci tunelu se už objevilo světlo." |
Jenže pak přišel Mosley s alternativními rozpočtovými stropy, které by zasáhly jeden tým jako druhý, a jednota se vrátila. Když v pátek odpoledne vystupoval prezident Ferrari Montezemolo, následován svými kolegy, z Force Blue, mohl vyčkávajícím novinářům sdělit: "Týmy F1 jsou zcela jednotné."
Asi se jim však nepodařilo dostat Mosleyho natolik do rohu, jak by bylo potřeba, protože na následném sezení s prezidentem FIA k dohodě opět nedošlo. Mosley od svého 40milionového stropu neupustil a týmy se nechtějí přihlásit do dalšího ročníku.
Ale obě strany svorně tvrdí, že "k pokroku došlo." Montezemolo i Mosley sdělili, že našli společnou řeč, a že ještě v Monaku bude budoucnost formule 1 vyřešena. Další zasedání je na pořadu dne v sobotu v podvečer.
"Myslím, že tento víkend se podaří dosáhnout dohody," sdělil výkonný ředitel vedoucí stáje šampionátu Brawn GP, Nick Fry. "Obě strány předložily své návrhy řešení a jsem si jist, že na ně naváže produktivní diskuze. To je velký pokrok."
Uzávěrka přihlášek do Grand prix F1 2010 byla FIA stanovena na 29. května.