„Byla to z našeho pohledu soutěž plná problémů,“ řekl člen týmu ČK Mororsport Jan Bláha.
„Už v prologu v centru města se v prvním kole ze tří utrhl silenblok motoru a zbytek testu odjel Trojan s notně uvolněným motorem,“ vyprávěl Bláha. Po rozebrání mechanici zjistili, že součástku bude třeba vyměnit. „Jenže dneska s sebou takové díly nikdo nevozí, to by mohl tahat celé další auto.“
Večer kolem 22. hodiny začala honička se sháněním silenbloku. Po celou noc obvolávali členové týmu prodejce stejné značky ve Zlíně a okolí. Ale nikdo takové díly neskladuje. Když je třeba je vyměnit, objednávají se a druhý den je dodavatelé přivezou.
Jediná šance byla, že se součástka sežene z nějakého odstaveného auta. Ráno na šestou hodinu bylo Trojanovo VWPolo rozebrané a připravené i s mechaniky na výměnu součástky v areálu firmy, která se značkou zabývá. „Jenže se zjistilo, že ani jeden takový silenblok nemá firma na skladě,“ konstatoval Bláha. „Nebyl ani v žádném jiném autě v areálu.“
Ale mechanici zjistili, že účetní té firmy přijela volkswagenem. „Za tři minuty jsme účetní přemluvili, aby nám nechala silenblok z jejího vozu vymontovat.“ Mechanici však záhy zjistili, že součástka do Trojanova vozu nepasuje. V té době zbývala do ranního startu první etapy necelá hodina.
Přece jen zase závodil
Nakonec se našel silenblok z převodovky. Mechanici ho upravili a auto se podařilo zprovoznit. Manželé Trojanovi stačili dojet na start a neměli žádnou časovou ztrátu.
Potížím konec nebyl. Tím, jak auto kroužilo při úvodním okruhu bez tlumiče chvění, povolily další části vozu. „Po prvním kole přijel Jirka s upadlou převodovkou,“ popisoval dál Jan Bláha. „Část rychlostních zkoušek jel pouze na čtyřku.“
V servisu se držák podařilo v časovémlimitu mechanikům týmu vyměnit. „Ale po odjezdu pilot zjistil, že se otvírá řazení.“ Už nebyl čas na další opravu a auto fungovalo jen na dva rychlostní stupně. V servisu se však povedlo znovu závadu opravit.
Pak mohl Trojan zabrat naplno. Probil se na druhé místo ve třídě N2 a ve skupině N byl třetí. „Už se zdálo, že soutěž dobře dopadne,“ řekl Bláha. „Ale tři zkoušky před cílem praskla poloosa.“ Trojan nedojel.
Ironií bylo, že poloosa nevydržela na úplně stejném místě, kde praskla posádce při Barum rallye i rok předtím.
Soutěž má 15 rychlostních zkoušek. Dvě chyběly k tomu, aby Trojan pobral další úspěchy. Zhruba 30 kilometrů měřených úseků. Po soutěži však Trojan v celkovém pořadí klesl na 5. místo své třídy.