Málo používaný okruh má "nepogumovaný", velmi kluzký asfalt a v kombinace s mnoha hrboly se auto chová jinak zatáčku od zatáčky.
Kvůli několika pomalým vlásenkám jezdí týmy s monopostem nastaveným na téměř minimální přítlak, ale na dvou dlouhých rovinkách za to platí velkým odporem vzduchu. Proto se maximální rychlosti na okruhu poblíž Istanbulu šplhají "jen" k 320 km/h.
V letošní nečekaně vyrovnané sezoně je zcela nemyslitelné, aby na tomto okruhu byl tipován vítěz hned po trénincích.
"Navíc, stejně jako jinde, jezdí každý s jiným množstvím paliva. Po kvalifikaci získáme lepší obrázek, ale stále nebude nic jisté," popisoval Massa.
Když k tomu přidáte fakt, že měkké gumy, které všude jinde automaticky přinášejí lepší časy, na tureckém okruhu nefungují, vyjde vám, že závod může být hodně zajímavý.
Přidal se i Fernando Alonso, který zaznamenal další zajímavou věc. "V trénincích jsme se snažili, aby auto bylo co nejklidnější a umělo se vypořádat s hrboly. Hledat ideální nastavení nemělo smysl, trať se bude do neděle ještě hodně měnit."
"Je běžné, že v pátek je trať více kluzká, ale tady je to extrémní. Alespoň jsme se mohli soustředit na nové díly, které jsme sem přivezli," dodal dvojnásobný mistr světa. "Zatím však netušíme, zda pro kvalifikaci budou lepší tvrdé nebo měkké gumy. To bude těžké."
Ale ani velezkušený Alonso nedokázal přesně určit, proč v Istanbulu nejsou měkké pneumatiky rychlejší: "Tohle je hodně zvláštní okruh s dlouhými zatáčkami. Je tam na ně vyvíjen velký tlak... Možná jsou měkké gumy až příliš měkké."
Pokud jsou "měkké gumy příliš měkké", jezdci nedokáží udržet záď auta v rychlých zatáčkách v klidu a chybí jim jistota za volantem. "Nemůžete jet zcela naplno," vysvětloval Alonso.