Lacko se do seriálu vrátil po tříleté odmlce, o víkendu bude v Mostě jedním ze dvou Čechů na trati, ale vůbec k tomu nemuselo dojít. Spolupráci s týmem Egona Allgäuera, bývalého mistra Evropy, totiž chtěl mladý pilot utnout.
"Už to vypadalo, že za ně nebudu jezdit. Nakonec se domluvilo, že sezonu dokončím," uvedl.
Nabídku od Rakušanovy stáje, která má tovární podporou automobilky MAN, dostal letos na začátku roku. "Po zkušenostech ze sezony 2004 jsme věděli, že to není špatný tým, jen je trošku problém s personou pana Allgäuera," vypráví Lacko. "Doufali jsme, že se vzpamatoval. A že bude stále v Brazílii, kde bydlí, a na závody nebude jezdit. Jenže jsme udělali chybu."
Jak se ona nálepka "trochu blázen" podle Lacka u šéfa stáje projevuje? "Třeba nedává nové gumy, přitom ví, že jsou rychlejší. Nic není, jakmá být. Dělá naschvály," vytáčí Čecha, který v sezoně 2004 obsadil třetí místo s vozem MAN.
Letos je průběžně sedmý, jeho nejúspěšnější byl minulý podnik v Rusku - 32 bodů, prvně na stupních vítězů.
"Bodů mohlo být i víc, jenže se nám přehřál motor jako každý závod. A pódium mohlo být dvakrát, ale z 3.místa mě v posledním kole vystřelil Vršecký. Říkal, že mu praskly brzdy, stát se to může," zmínil Lacko mistra Evropy. Kdysi s ním jezdil v roudnické Buggyře. "Jsme v pohodě, kamarádi."
V Mostě se chce Lacko předvést českému publiku. "Aspoň jednou ze čtyř závodů být na bedně, to bylo by super," přeje si. Jenže ví: "Šance na to jsou, alemusí vydržet auto. A ne jako vždy, že nás technické problémy odsunou."