"Od druhé erzety koukám víc na budíky než před sebe. Začal nám odcházet motor," uvedl Karel Trněný. "Ručičky přístrojů vyletěly nahoru, motor se přehříval, zlobilo turbo. Nebylo jasné, zda auto vydrží až do závěrečných kilometrů."
Trněný, pilot z Meclova na Domažlicku, letos využívá technické převahy své octavie WRC nad posádkami, které sedlají produkční (více sériové) vozy. Konkurenti s ním drželi krok na cestách v okolí Horažďovic do čtvrté rychlostní zkoušky. Byli mu doslova na dostřel, náskok činil jen dvě, tři vteřiny.
Pak se Trněný odpoutal na rychlostních zkouškách pořadové číslo dva a tři na rovný tucet vteřin a tím pádem bylo rozhodnuto. Pak vítěz zvolnil. "Už jsem musel octavii pošetřit, nejde o to vyhrát o minutu, o kolik bude v cíli první nehraje roli," vysvětlil Trněný. "Na těch dvou erzetách se rozhodlo. První test jsme jeli raději opatrně, silnice tam byla v lese dost uklouzaná a nemělo cenu tam riskovat."
Za Trněného zády se konal západočeskomoravský souboj. O další místa na stupních vítězů si to rozdávali Plzeňané Zdeněk Vlček a Viktor Szabó, klatovský Petr Honzák, blovický Jan Sýkora s kroměřížským Romanem Odložilíkem. Moravan s Renaultem Clio S1600 se nakonec jako jediný vklínil mezi armádu produkčních mitsubishi.
Do souboje ovšem zasáhl nečekaný soupeř v podobě kombajnu na silnici. Hozák i Szabó kvůli němu přijeli do časové kontroly se zpožděním a dostali penalizaci 10 vteřin. "Komisaři naši stížnost zamítli, prý jsme neměli svědky," konstatoval Szabův navigátor Vladimír Tichý.
Vlček se chtěl přesvědčit, zda je stále odvážnýH o r a ž ď o v i c e (pet) - Přijel se přesvědčit, zda neztratil po těžké havárii na Rallye Bohemia sebevědomí a patřičnou rychlost. Na dveřích svého produkčního mitsubishi měl jedničku. Ovšem paradoxně nemohl v automobilové Agropa Rallye získat ani bod do hodnocení českého šampionátu. Plzeňan Zdeněk Vlček je totiž prioritním jezdcem tuzemské automobilové federace a na body ve sprintrallye nemá podle pravidel nárok. Přesto vítěze Karla Trněného proháněl od úvodní erzety a dojel si pro stříbro. "Rána na Bohemii byla pořádná, stáli při nás všichni svatí, že se nám nic nestalo," uvedl Zdeněk Vlček, známý nejen rychlou jízdou, ale i častými karamboly. "Tady jsme nasadili špatné gumy do druhé části soutěže. Strašně klouzaly. Byl jsem venku a pak už jsem neriskoval." Takže zkouška odvahy? Nebyla Agropa první soutěž ve vaší kariéře? Chtěl jste zjistit, jak jste na tom po havárii. Jaký je výsledek? |