"Ale Barumka je pro mě téměř zakletá. Letos ji pojedu posedmé, ale cíl jsem viděl dvakrát a i v těch dvou ročnících jsem se nevyhnul problémům."
Letos je ale jezdec z Meclova na Domažlicku ve zcela jiné pozici než v předchozích letech. Je třetí v mistrovství, na druhého Krestu mu chybí pouhé dva body. V tak dobrém postavení se ocitl poprvé v kariéře.
Jenže Barum Rallye není podnikem jako ostatní v Česku. V její startovní listině jsou přední jezdci kontinetnu - Portugalec Campos, Belgičan Thiery či Roman Kresta. Všichni s vozy Peugeot 206 WRC, což jsou auta představují vrchol současné rallyeové techniky.
"Na první pětici tady mít asi nebudu. K této trojce totiž ještě musím připočítat Václava Pecha s focusem WRC a Kopeckého s posledním modelem octavie WRC. Tomu přizpůsobíme taktiku, zpočátku se nikam nepoženeme," uvažuje Trněný.
Vrchol sezony vyžaduje podle Trněného mimořádně pečlivou přípravu. V meclovských dílnách týmu OMV, jehož barvy Trněný hájí, se mechanici nezastavili už od poloviny července. Začali celkovou repasi jak Škody Octavia WRC Trněného, tak i druhého pilota této stáje Karla Trojana.
"Auta jsme rozebrali téměř do posledního šroubku. Kontrolou prošlo všechno, co předepisuje škodovácký tovární tým. Řada dílů je úplně nových. Opravou prošly také obě karoserie, stejně jako převodovky či diferenciály," vysvětluje meclovský jezdec.
Trněný ale do Barum Rallye vytáhne z rukávu trumf. Jeho škodovka totiž pojede se zcela novým motorem modelové řady EVO III. "Je to vlastně téměř identické provedení, jaké měly octavie WRC při posledním startu v misrovství světa. Ovšem pro mě to nebude jednoduché. Motor se chová jinak než u verze EVO II. Snad si na jeho vlasnosti zvyknu během čtvtka, kdy je na programu zkušební erzeta," říká Karel Trněný.