Dvaačtyřicetiletý Fin Juha Kankkunen, čtyřnásobný mistr světa, reprezentuje tovární tým Hyundai. S vozem Accent WRC byl dokonce nominován na body do klasifikace značek, na úkor stálého jezdce týmu, Brita Alistera McRae.
Kankkunenův padesátiletý krajan Markku Alen - šestinásobný vítěz soutěže, která se jezdila jako Rallye 1000 jezer - se objeví v předloňské verzi Fordu Focus WRC u soukromého týmu M-Sport. Ten připravuje tovární vozy i pro Španěla Sainze, Brita Colina McRae i Francouze Delecoura. Alenův start platí pivovar a operátor mobilních telefonů.
A pětapadesátiletý Švéd Stig Blomqvist, mistr světa 1984, dostal k dispozici třetí tovární vůz Škoda Octavia WRC. Mladoboleslavská značka chce Blomqvistovým startem připomenout 100. výročí svých sportovních aktivit.
Vůz, který má za sebou starty v německém mistrovství, si Blomqvist od Škody pronajal a starat se o něj budou mechanici tovární "rezervy" Romana Kresty. "Když jsem se dověděl, že Alen jede s focusem, řekl jsem si, že musím mít také wéercéčko," prohlásil Blomqvist, který stále startuje příležitostně v mistrovství světa se slabším vozem Mitsubishi skupiny N. Ve Finsku vyhrál právě před třiceti lety se saabem.
Škodě přivezl největší úspěch v roce 1996, kdy byl třetí na britské RAC Rallye s Felicií Kit Car. "Octavii WRC jsem testoval dva dny ve Finsku po Arminu Schwarzovi a byl jsem jí nadšen. Rozhodně nepojedu pomalu," vzkázal Blomqvist, jenž má startovní číslo 21 a jako navigátorku ženu - Anu Goniovou.
S číslem 20 vyrazí Kankkunen. Trojnásobný vítěz Finské rallye přišel po loňské sezoně o místo u Subaru a neslyšně zmizel z mistrovství světa. V dubnu jel soutěž mistrovství Evropy na Grand Canarii se soukromou Toyotou Corollou WRC zlínského týmu JM Engineering. A skončil tam čtvrtý. "Chci ještě závodit dva roky a Finsko je skvělá příležitost. Dojet do šestého místa není nereálné," troufá si Kankkunen.
Nejméně najeto se současnými vozy má Alen, startovní číslo 29. "Naposledy jsem jel mistrovství světa před osmi lety," přiznává vítěz dvaceti světových soutěží. "Rallye se od té doby hodně změnila, ale mám dojem, že jsem si během testů na focus zvykl a že bych neměl udělat ostudu."