"Jestli mám trému? To je snad jasné. Snažím se si to ale nepřipouštět," hlásil večer po tréninku na tratích v Otepää. Z místa, které Nováka může vrátit do reprezentačního áčka, které letos před sezonou zeštíhlelo na pět mužů. Novák se už pár hodin po návratu z Estonska může stát šestým.
Není to moc na jeden závod? Tak zásadní rozhodnutí?
To není o jednom závodě. Letos jich mám za sebou už spoustu. A dobrých. Teď mě jen čeká poslední tečka.
Za větou, kde se píše hlavně o prosincové štafetě v La Clusaz, ve které jste se vytáhl. Co jste stihl připsat později, abyste přesvědčil kouče Petráska pro cestu do Estonska?
Pomohlo mi štěstí v neštěstí. První ze srovnávacích závodů v Německu jsem sice vyhrál, jenže po dojezdu mě diskvalifikovali. Naštěstí pro mě se pro nominaci počítá výkonnost a s výkonem v duatlonu jsem mohl být spokojený.
Tomu se říká mít smíšené pocity.
Žádné velké oslavy jsem nedělal. (smích).
Ani po patnácti kilometrech skejtem, která následovala druhý den?
Tam jsem se trošičku vytrápil. Nesešlo se všechno, jak mělo. Možná lyže. Ani mně to nesedlo.
Na devátém místě není nic špatného.
Tak nepředvedl jsem špatný výkon. Líp to prostě v dané chvíli nešlo.
To vám pak řekl i kouč Petrásek?
Od trenéra to bylo už na začátku postavené tak, že když se mi povede dobře v Německu, tak do Otepää pojedu a dál se uvidí. A to se taky stalo.
Co bude dál? Jestli se dostanete do nominace pro mistrovství světa se dozvíte kdy?
Nominace se uzavírá hned po Otepää. Dané zatím není nic.
Trať v Otepää sedí Lukáši Bauerovi, vyhrál tu v předešlých třech sezonách. Vyhovuje také vám?
Na rozdíl od Lukáše mi víc sedí kontaktní závody, tedy ty s hromadným startem.
Bude výhodou alespoň klasika?
Letos jsem ve stopě lepší, to je pravda. Na začátku sezony mi šel líp skejt, teď se začínám cítit líp na klasice. Jenže jsem v ní už strašně dlouho nejel žádný závod. Naposledy v půlce prosince, od té doby utekl už měsíc, takže nemám srovnání s ostatními.
Nějaký pocit ale máte, ne?
Mohlo by to být dobré. V Otepää se mi líbí, je tu skvělá atmosféra. A tratě jsou tu extrémně těžké, ale spravedlivé.