„Hungaroring se nám povedl. Ve všech závodech jsme měli nejrychlejší kolo a těší mě, že jsme pořádně potrápili velké GT vozy,“ pochvaluje si šéf stáje Václav Janík.
Ještě den před příjezdem posádek ležel okruh pod sněhem. Nakonec se počasí alespoň trochu umoudřilo, i když piloti v otevřených prototypech museli čelit chladnému vzduchu.
„Takové počasí znám spíše z vrchů. Před zahájením tréninků jsme si museli prakticky prohrnout sněhem cestu do boxů, abychom se dostali dovnitř. Nakonec ale bylo možné už v pátek jezdit po trati, i když stále byla velká zima,“ popisuje náročné podmínky Janík, který se na maďarský okruh vyloženě těšil. „Hungaroring je oproti Brnu, kde se testovalo, velmi rozdílný. Úzká a technická trať je mi bližší, takže se tu cítím téměř jako na kopci,“ pochvaloval si.
Mladík Korený se ukázal
V kvalifikaci zajel Tomáš Korený nejrychlejší čas a ukázal, jak rychle se sžil s úplně novým vozem. „Mám velkou radost, že Tomáše máme v týmu. Skvělá spolupráce s ním nás rychle posouvá dopředu, okamžitě se u týmu aklimatizoval a s Normou si rozumí od prvních metrů, čehož je důkazem časomíra a zajeté pole position,“ zdůraznil Janík.
Červenobílá Norma byla právě pro nejrychlejší čas zařazena až na konec startovního pole. Ve vytrvalostním závodě se piloti v průběhu střídají, před Koreným, který začínal, tak byl úkol prokousat se co nejvíc dopředu. A zvládl to skvěle, když předával vůz na první příčce a s velkým náskokem, a Janík soustředěnou jízdou prvenství v divizi 5 i ve startovním poli plném speciálů GT pohlídal.
„Z Hungaroringu si odvážíme nejrychlejší kolo víkendu a prvenství v Endurance závodu. Podařilo se mi splnit úkoly, Vaškovi jsem předával Normu na prvním místě a s pohodlným náskokem. Na trati byl silný provoz, ale zvládl jsem všechny předjížděcí manévry i souboje. Vašek zvládnul také své úkoly úspěšně, takže se můžeme hned na úvod radovat z vítězství. Skvělý vstup do sezony,“ pochvaloval si Tomáš Korený.
Pro sedmnáctiletého jezdce to byla těžká zkouška, ve které obstál na jedničku. „První závod ve mně zanechal mnoho pozitivního a těším se na další práci s vozem, cítím, že má velký potenciál ještě zrychlit, uvidíme při dalším závodě,“ hodnotil závodník ze Šternberku.
Ve sprintu se Janík poměřoval s výkonnějšími vozy kategorie GT, ačkoliv jsou hodnoceny zvlášť, na trať vyráží společně. Zatímco na rovinkách ztrácel, v techničtějších pasážích naopak získával vteřiny zpět.
„Je to zajímavé srovnání techniky. Loni jsme na vozy GT marně dotírali, letos je situace jiná. Jsme s novým vozem konkurenceschopnější, takže toho naplno využíváme a jsem rád, že se nám daří gétéčka porážet,“ pochvaloval si Janík, který první jízdu vyhrál absolutně a ve druhé skončil třetí. Jediným stínem tak byly potíže s pohonnou jednotkou prototypu Jiřího Svobody, který závody nedokončil.
Dalším vystoupením šternberské stáje bude první díl seriálu Evropského poháru do vrchu v polské Zaluži.