Březovský oddíl už pořádal domácí šampionáty, okusil Evropu. Teď hostí světovou špičku a bude sledovat, jak si jezdci poradí s tratí v areálu koupaliště Michal. „Rozhodně je na co se těšit, přijede celá špička, ti nejlepší,“ zve fanoušky pořadatel Pavel Karkoš.
Všechno připraveno na start mistrovství světa?
Jasně. Už na začátku týdne bylo potřeba mít všechno v pořádku nachystané. Od středy už jen dolaďujeme detaily a všechno směřuje k prvnímu startu.
O kolik těžší a náročnější je pořádat závod mistrovství světa oproti dosavadním závodům?
Oproti tomu je mnohem delší čas na přípravy. Na závodě jako je mistrovství světa musíte pracovat celý rok, takže my už od jara předešlého roku jsme ve střehu. (úsměv) Jde hlavně o administrativní věci, podpisy a zajistit všechno kolem závodu.
Co na tom zařizování je nejzdlouhavější?
Papírování, předběžné zajišťování různých podpisů, povolení a podobně. Prvotně bylo třeba zjistit a vykomunikovat, zda je v regionu vůbec vůle pořádat v trialu mistrovství světa. Na všechno musíte mít papír a velmi pozvolna se závod dává dohromady.
Zkomplikoval přípravy fakt, že jste se museli přesunout z Březové do Sokolova?
Není to komplikace. Jde opravdu spíš jen o tu administrativu. V Březové jsme nemohli světový závod pokrýt kapacitně. Nebylo by kde vytvořit zázemí pro závodníky a jejich stáje. Pro tovární kamiony je potřeba opravdu velké plochy a ty bychom v Březové prostě neměli. Také by byl problém s místy pro diváky, nebylo by dostačující. V Sokolově jsme našli dobrý prostor. Zásadní problém pro nás jiné místo konání není, reálná práce je podobná jako v Březové. Musí se vytvořit tratě, závodní okruh. Nejhorší je ten úřední šiml.
Bude v Sokolově natolik velký zájem o trial, že bylo třeba rozšíření prostor?
Máme jakýsi malý odhad, nebo přání. Podle mě je o trial v regionu docela velký zájem. Světový šampionát se kdysi jezdil někde pod Plzní, tady u nás kolem Sokolovska je zájem o motosport docela veliký. I díky motocrossu v Lokti, samozřejmě. Na stranu druhou trial je pro tyhle diváky něco jiného, nového. Určitě se na víkend těší a přijdou se podívat.
Odhad počtu diváků?
No... (úsměv) Náš střízlivý odhad je něco do deseti tisíci diváků během dvou dnů. Až samotné závodní dny ukážou, jak moc jsme se trefili a byli blízko realitě.
Mohou se diváci těšit opravdu na trialovou špičku světa?
Jo, určitě. Už máme potvrzenou startovní listinu, která se uzavírá někdy týden před startem závodu. Je tu kompletní světová špička. To znamená silnou čtyřku Španělů, kteří jsou tradičně mezi favority. Jsou tu kvalitní závodníci z Japonska, Anglie, Francie.
I v závodě žen nabídne víkend kvalitní zážitek?
Jsem o tom přesvědčen. Máme přihlášených pětadvacet jezdkyň. Určitě zajímavé pro diváka, všechny účastnice jsou celkem ze sedmnácti zemí. Navíc holky jsou pěkný a pro fanoušky může být pohled na pěkné ženy na motorce velmi lákavý. (úsměv)
Koho vy favorizujete?
Rozhodně Španěly, které už jsem zmiňoval. Bude tu Toni Bou, Adam Raga, Albert Cabestany. Na paty jim určitě bude dupat Japonec Takahisa Fujinami, který s nimi patří do úzké světové špičky. Ale překvapit mohou i další, třeba i ti, co se dostali do elitní kategorie a hned šilhají vysoko. Můžeme zmínit Němce Franze Kadlece. Bude to boj.