„Za dva roky našim týmem prošlo 19 jezdců,“ vypočetl jeho manažer Petr Kováč. „Hlavním cílem bylo, aby přes nás vstoupili do profesionálního pelotonu. Z nich tři už povýšili do Pro Tour týmu Omegy a dalších šest přešlo do prokontinentálních (druhodivizních) týmů. Což je docela potěšující číslo, jak pro nás, tak pro jezdce, kteří pojedou za náš tým v příštím roce.“
V prvodivizní Omeze letos úspěšně závodili Petr Vakoč i Francouz Alaphilippe, nyní do ní míří z Etixxu také polský talent Wisniowski. Do prokontinentální dánské stáje Cult Energy odešel Karel Hník.
Mezi ty, kteří v roce 2015 povýší z Etixxu do druhodivizních týmů, se má zařadit i vrchař Jan Hirt. Podle neoficiálních informací podepisuje přestup do polské stáje CCC Polstat, přičemž předtím jednal také se španělskou Caja Rural. Vedení týmu CCC Polsat vyhlásilo cíl stát se od roku 2016 týmem World Tour, do té doby bude žádat o divoké karty na nejvýznamnější třítýdenní závody.
Do kádru českého týmu AWT Greenway, pokračovatele Etixxu, naopak přichází Rayane Bouhanni, v kategorii juniorů letošní vítěz prestižního Nations cupu i francouzského šampionátu a zároveň druhý jezdec Závodu míru. Jde o mladšího bratra Nacera Bouhanniho, majitele červeného trikotu pro nejlepšího sprintera Gira d´Italia.
„Nacer je jen starší, není lepší než Rayane,“ směje se sportovní ředitel René Andrle a věští osmnáctiletému Francouzi velkou budoucnost.
Posilami stáje budou také dva němečtí závodníci z development týmu Giant Shimana, přičemž Maximilian Schachmann skončil letos pátý na mistrovství světa v časovce do 23 let.
„Z českých závodníků jsme se rozloučili s Doležalem a místo něj vzali dva juniory, kteří by s námi měli být delší dobu, ale také Jakuba Nováka. Ten už prošel nejlepšími juniorskými týmy v Itálii i pak i development týmem BMC. Slibujeme si od něj, že bude mladším jezdcům předávat zkušenosti,“ tvrdí Andrle. Z Česka tak budou ve stáji 24letý Novák a mladíci Bechyně, Lehký a Schlegel.
„Vyměnili jsme skoro celý tým,“ tvrdí Andrle. Uvažuje nyní spíše o dvouleté, než roční strategii. „Podle plánů UCI musí prvodivizní týmy postupně snížit počty lidí na soupiskách ze 30 na konečných 22 jezdců v roce 2017. Kromě toho však budou potom mít i osmičlenné B-týmy. Také proto jsme teď náš tým omladili s představou, že většina z jezdců bude mít dva roky na přechod do B-týmu worldtourové sestavy.“
Stáj nadále zůstává kontinentální (třetidivizní), realizační tým bude takřka stejný, se sportovními řediteli René Andrlem a Pavlem Padrnosem, k nim přibude bývalý slovenský mistr Martin Riška.
Novými hlavními sponzory jsou AWT, velká dopravní firma Zdeňka Bakaly, a slovenská investiční společnost Janom, podporující projekt Greenway. Dalším sponzorem týmu se stane česká firma Kalaš, která vyrobí nové dresy.
Změn dozná též závodní program. „K letošním destinacím jsme doplnili víc jednorázových závodů v Itálii, k čemuž nám hodně pomohly kontakty Pavla Padrnose,“ popisuje Andrle. „Slibujeme si od toho zlepšení dovedností našich jezdců, protože cyklistika v Itálii je jiná než ve Francii nebo Belgii.“