Vrchol Válkovy kariéry
"Je to pro mě vrchol kariéry, jednak proto, že jsem jel s nejrychlejším vozem, jaký jsem kdy sedlal, a také proto, že jsme vyhráli. Navíc jsem se před týmem, který jsem si na tento závod pronajmul, pěkně uvedl a nyní je ve hře má účast v světovém seriálu v příští sezoně," řekl šťastný vítěz, který s kolegy ujel za šest hodin 151 kol.
Druhá dojela trojice Václav Nimč, Američan českého původu Tom Šedivý a Josef Venc, která se střídala v Porsche GT3-R. Jde o vůz, s nímž v barvách stáje Coca-Cola Racing startovali v šampionátu FIA GT i Tomáš Enge a Justin Wilson. Závod pro posádku málem brzy skončil, protože ve třetí zatáčce po startu se Nimč dostal do hodin a měl velké štěstí, že jej nikdo netrefil.
Nimčovo zaváhání v prvním kole
"No co, hodiny, dostal jsem hodiny, protože jsem měl studené gumy," řekl Václav Nimč, jezdec se zkušenostmi ze Superturisma českého i německého, ale s porsche závodící poprvé. Tom Šedivý přiletěl kvůli závodu z USA ve čtvrtek a v pondělí letí nazpět, pro dřívějšího šampiona Superturisma Josefa Vence, nynější pravou ruku (a tudíž spíše úředníka) Antonína Charouze, byl závod příjemným vytržením z práce za stolem.
Smutná byla brněnská dvojice Jan Vonka a Jiří Mičánek. Vonka v úterý koupil od týmu Coca-Cola Racing druhé Porsche GT3-R a rozhodl se s ním startovat rovnou v Epilogu. Za kolegu si vybral Jiřího Mičánka. Závod rozjeli v pohodě a v podstatě celou dobu se drželi třetí. Jenže přibližně půl hodiny před cílem Vonka vyletěl z dráhy, praštil s autem do bariéry a do boxů jej museli přitáhnout. Nakonec byli klasifikováni jako dvanáctí.
Vonka má jasno, Nimč ještě ne
"Když jsem na konci rovinky před třetí zatáčku začal brzdit, auto začalo létat. Bylo mokro, já předtím nepřezul ze slicků a to byl asi důvod," popsal havárii Vonka, dosud závodící hlavně s vozy BMW. "Musím se ještě hodně učit, auto je silné, citlivé a je třeba dávat pozor na každý detail."
V příštím roce bude Vonka s porsche závodit v českém seriálu vytrvalostních závodů a pak se uvidí. "Jasně, že mě láká čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, či jiné velké závody, ale budu se muset ještě hodně učit, abych auto ovládl," poznamenal Vonka. Václav Nimč, který si porsche pouze pronajmul, ještě neví, zda si jej koupí. "Přemýšlím o tom, ale rozhodnutý nejsem," uvedl Pražan. Cena vozu se pohybuje kolem 300 000 marek.
Výsledky, Epilog 2001, závod na šest hodin:
1. Válek, Cepin, Gsell (oba Rak.), Tampoli SR 2 Alfa Romeo
2. Nimč, Šedivý (USA), Venc, Porsche GT3-R, - 5 kol
3. Tichy, Wolf, W. Lechner jun. (všichni Rak.), BMW M3, - 8 kol
4. Josef a Jan Kopečtí, A. Lacko, BMW M3, - 11 kol
5. Maděryč, Salaquarda, Škoda Octavia, - 15 kol
6. D. Michl, Jiřík, Škoda Octavia, - 16 kol
7. P. Lacko, Nešpor, Jureňa (oba Slo.), Ford Puma - 18 kol
8. Kusín, Kačírek, BMW M3, - 21 kol
9. Měchýř, Votavová, Malý, Ford Escort RS 2000 - 21 kol
10. Vencálek, Duda, BMW M3, - 23 kol
Odstartovalo 45 vozů, klasifikováno bylo 31.