Soutěž se jela na šotolině, na níž si nejste tak jistý jako jako asfaltu. Znamená druhé místo, že už jste si osvojil způsob jízdy na nezpevněném povrchu?
To je ještě daleko. Moc šotolin za sebou nemám, ale věřím, že se na ní budu nadále zlepšovat.
Doufal jste před startem, že můžete být v pořadí tak vysoko?
Na šotolině jsem nejel deset měsíců, takže jsem si sám pro sebe říkal, že budu spokojený s první pětkou. To, že jsme druzí, je fantastický výsledek. Sám jsem ho nečekal. Možná jsem tajně doufal v první trojku.
Říkal jsem si, že to zkusíme a třeba to vyjde. Ale nesnažil jsem se zbytečně riskovat, hlavně jsem chtěl soutěž dokončit.
Kam v hierarchii úspěchů zařadíte toto stříbro?
Mezi nejlepší, kterých jsme dosáhli. Nejvíc si cením pátých míst z mistrovství světa ve Španělsku a Německu. Byla to královská kategorie, která má přece jen jiný nádech, a my startovali se vozem starším než konkurence. Naše nasazení bylomaximální, jeli jsme na 110 procent. Tady to nebylo možné. Na šotolině si přece jen nejsem tak jistý, mohl bych vyrobit hloupou chybu.
Ovšem souboj s Vouillozem jste zvládl s přehledem. Po první etapě jste na něj ztrácel 10 vteřin, v cíli jste jej o 11 vteřin porazil.
Kdybych to zvládl s jistotou, nechyboval bych tak, že málem smazal můj náskok.
Ale vy jste vzápětí dokázal reagovat a znovu jste mu odskočil.
Věděl jsem, že to byla moje hloupost. Udělal jsem pár chyb, tak jsem rychlostku prodal a pár vteřin ztratil. Ale tušil jsem, že pokud se vyvaruju chyb, souboj skončí v náš prospěch.
Soutěž se konala v příjemném počasí i v hustém dešti. Jak se vám v něm jelo?
Bylo to hrozně těžké, protože jsem nevěděl, co čekat. V dešti jsme sice testovali, ale jen chviličku. Auto naštěstí skvěle funguje i na mokrém povrchu, po odjetí pár metrů jsem se cítil bezpečně.
Fabia S2000 potvrdila, že je to vynikající vůz, že?
Ano. Auto je rychlé na sněhu i šotolině, přitom závodíme prvním rokem a pořád sbíráme data. Věřím, že do dalších závodů s ním o kousek zase pohneme.
Na soutěži IRC v Portugalsku jste startoval podruhé, loni na klasických tratích poblíž Algarve jste byl rovněž druhý. Která ze soutěží pro vás byla těžší?
Tady to bylo těžší. S tou druhou jsem měl nějaké zkušenosti a věděl jsem, co mě čeká. Tady to bylo pro všechny nové, ale kromě místních jezdců na tom byli všichni stejně.