“Přestože už máme za sebou 100 let významné historie motorsportu, jsme pořád velmi mladý tým. Světový šampionát se od roku 1994, kdy jsme vyhráli kategorii F2, velmi změnil. Nicméně i tak udělal náš tým v roce 2002 pro značku Škoda ve světě to nejlepší, co mohl. Jsem si jistý, že spolehlivost Škody Octavia WRC společně s mohutným propagačním efektem třetího vozu, řízeného střídavě piloty Gabrielem Pozzem, Stigem Blomqvistem, Romanem Krestou či Matthiasem Kahlem, znovu potvrdili hodnotu WRC projektu. A nyní se velmi tvrdě připravujeme na ještě náročnější rok 2003, kdy za volant Octavie WRC usedne Didier Auriol,” prohlásil ředitel Škody Motorsport Petr Kohoutek.
Sedmadvacetiletý Fin Toni Gardemeister, který zůstává s týmem i pro další rok, řekl: “Těším se na příští sezónu. Cítím výrazný posun kupředu a jsem si jist, že se naše výsledky budou dále zlepšovat.”
Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba doplnil: “V první kompletní sezóně jsme udělali velký kus práce a musím poděkovat všem členům týmu za jejich úsilí a nadšení. Pro celý tým to byl velice náročný rok – udělali jsme spoustu vylepšení a byli jsme schopni naše auta hodně posunout kupředu.“
Kenneth Eriksson nebyl tak úspěšný, jako jeho mladší kolega, ale ukázal působivé odhodlání v průběhu celé sezóny. Jenom pověstný kousek štěstí ho dělil od získání čtvrtého místa na Švédské rallye a místa na stupních vítězů v Safari rallye, zatímco menší zaváhání zničila jeho šance při jiných závodech.
„V šampionátu hraje prim trojice nejlepších, následovaná druhou trojicí vyzývatelů. V letošním roce jsme byli z této skupiny vyzývatelů rozhodně nejlepší a jenom trocha smůly nás stála čtvrté místo v seriálu mistrovství světa.“
Škoda Motorsport, spolu s Didierem Auriolem, mistrem světa z roku 1994, a Toni Gardemeisterem, se do nové sezóny dívá s jistotou a za cíl si vytkl zlepšení svého současného pátého místa na mistrovství světa.
“Víme, že to nebude jednoduché, ale s naším tříletým programem ve WRC, potvrzeným už našim vedením, a se zkušenosti týmu Škoda Motorsport ze světového šampionátu, vidím budoucnost příznivě. Spolupráce s technickým vývojem Škody Auto pomáhá nejen týmu, má také kladný vliv na běžnou produktovou nabídku. Navíc si můžeme vyměňovat zkušenosti s jinými značkami v rámci skupiny Volkswagen, které jsou aktivní v motorsportu. Historie značky Škoda a sportovní i technický potenciál týmu, nyní obohacený o zkušenosti vítěze mistrovství světa, jsou něčím, na čem může Škoda Motorsport v klidu stavět.
Změna současného bodovacího systému, jako je tomu u Formule 1 - pouze dva vozy za tovární tým a osm bodovaných míst zahrnutých do celkového pořadí – by mohla přispět ke zdůraznění podstaty rallye – vyhraje výrobce s nejrychlejšími a nejspolehlivějšími auty. Také by měly klesnout náklady, což zjednoduší možnost vstupu nových továrních týmů do seriálu mistrovství světa. Všichni totiž musíme mít neustále na mysli celkovou atraktivnost seriálu WRC pro diváky," dodal Petr Kohoutek.