Sato však bude v pořádku již pro víkendovou grand prix historických vozů v Monaku, kde dostane nejen příležitost pilotovat starý monopost F1, ale také okusit před blížícím se sedmým podnikem světového šampionátu formule 1 jaké to je jezdit v úzkých uličkách Monte Carla v bezprostřední blízkosti svodidel a téměř bez únikových zón.
Japonec bude pilotovat monopost Lotus 49B, s nímž Brit Graham Hill vyhrál Velkou cenu Monaka v letech 1968 a 1968 a v němž si Brazilec Emerson Fittipaldi odbyl svůj debut v šampionátu roku 1970 při Velké ceně Británie.
Sato se s vozem poprvé setkal už minulý týden, na testovací dráze automobilky Lotus v britském Norfolku. Tam se věnoval především seznamování s jízdními vlastnostmi vozu a také úpravě sedačky tak, aby mu co nejvíce vyhovovala.
Monacký závod začíná v sobotu dvěma dvacetiminutovými tréninky a vyvrcholí v neděli samotným závodem v délce 25 minut.