Šarapovová je čtvrtá na světovém žebříčku WTA, stejně tak i v pořadí nejlépe vydělávajících sportovců mimo bohatý americký trh (tomu vévodí golfista Woods se 100 miliony dolarů ročně).
Šarapovová si přijde na 25,4 milionu dolarů ročně. Podle magazínu Sports Illustrated jsou "chudší" i fotbalista Beckham nebo tenista Federer.
"Jsem hrdá, že patřím tak vysoko," řekla. "I když bych byla radši, pokud by si mě lidé pamatovali spíš díky tomu, proč jsem se takhle v žebříčku vyšplhala." Ale vlastně se nemůže moc divit.
Všechny vzpomínky na její krásné údery a dřinu na kurtu hravě přebije jedna lehkovážná věta. To když se blonďatá krasavice přizná, že jí ani příjem přes 20 milionů dolarů není dost.
"Ale co by na tom mělo být divného?" podivovala se. "Pokud hrajete tenis, také toužíte po tom stát se světovou jedničkou. Ne dvojkou. Nevidím tedy žádný limit v tom, kolik peněz můžete vydělat." V případě téhle půvabné teenagerky to platí dvojnásob. Podstatnou část příjmů má z reklamy. Propaguje tenisové vybavení, mobily, parfémy, hodinky, auta, elektroniku. "Bůh mi dal talent a je na mně, jak s ním naložím," glosovala to.
"Přesto si ale vzhledem ke své kariéře neumím představit, že bych sedmdesát procent času strávila na natáčení reklamy na čokoládu Snickers." Když jí bylo sedmnáct, vyhrála Wimbledon. Jenže žádný další triumf v Grand Slamu od té doby nepřidala.
Ne, určitě to není výbuch. Ale taky žádná velká sláva. Otázka amerického novináře, zda by své miliony nevyměnila za výhru ve třech zbývajících Grand Slamech, tedy nebyla úplně od věci. Šarapovová ani moc dlouho nepřemýšlela. Pak odpověděla, že by na takovou výměnu přistoupila.
Ale nepleťte se. Nijak si to neprotiřečí. "Vyměnila bych je, protože tyhle tři triumfy by mi vydělaly mnohem víc než oněch pětadvacet milionů," vysvětlovala.
Odmlčela se, v hlavě jí proběhla blesková početní operace. A dodala: "Bylo by to víc než sto milionů dolarů." To jen tak pro přesnost.