Šampionát Evropy začíná s českým pilotem

Montichiari, Zlín - Ve stínu nově vzniklého a mohutně propagovaného seriálu Intercontinental Rally Challenge, který slibuje známá jména ze světových soutěží, začíná dnes další šampionát, jehož součástí je zlínská Barum rally. Italská Rallye Mille Miglia otevírá desetidílné mistrovství Evropy.

O kontinentální korunu se letos bojuje už po pětapadesáté, šampionát ale prochází proměnou. Zatímco v minulých letech mohl do konečného pořadí promluvit každý, tentokrát si to mezi sebou rozdají jenom registrovaní piloti.

Zatím není jasné, kdo všechno kompletní mistrovství Evropy obsadí. Registrace končí až čtvrtou soutěží. Ovšem konkurence určitě bude kvalitnější než v minulých letech. Už teď je jasné, že celý seriál má v plánu desítka pilotů.

Kromě zlínského jezdce Antonína Tlusťáka se přihlásili bývalý mistr Evropy Jean-Joseph z Martiniku, Bulhaři Dončev s Iljevem, Poláci Solowow s Czopikem, Turek Isik nebo Chorvat Šebalj.

Tlusťák brázdil kontinentální soutěže už loni, v této sezoně hodlá zúročit zkušenosti. "Konkurence bude větší, ale tam, kde už jsme byli loni, se chceme zlepšit," naplánoval Tlusťák, který před rokem bodoval v Bulharsku a ve Francii.

Mistrovství Evropy

Kalendář 2007
1. Rally Mille Miglia (Itálie, 20. - 22. dubna)
2. Fiat Rally (Turecko, 11. - 13. května)
3. INA Croatia Delta Rally (24. - 26. května, Chorvatsko)
4. Rajd Polski (Polsko, 8. - 10. června)
5. Belgium Ypres Westhoek Rally (Belgie, 22. - 24. června)
6. Bulharská rallye (Bulharsko, 6 - 8. července)
7. Rallye Vinho Da Madeira (Portugalsko, 2. - 4. srpna)
8. Barum Rally Zlín (Česko, 24. - 26. srpna)
9. ELPA Rally (Řecko, 5. - 7. října)
10. Rallye d'Antibes (Francie, 19. - 21. října)

Jeho handicapem asi bude vůz. Zatímco většina protivníků řídí novější modely kategorie S1600 nebo produkční vozy, český zástupce zůstává věrný staršímu Citröenu Saxo Kit Car.

"Novější auta jsou samozřejmě dál, ale věřím, že se s tím srovnám," doufá. "V rámci možností jsme se auto snažili v zimě vylepšit." Český juniorský šampion také uvažoval o tom, že by pořídil model S1600. Jenže jeho cena není nízká.

"Pokud by se nám podařilo prodat současný vůz, šli bychom do toho. Jinak to není možné," uvedl. Do Itálie vyrazil Tlusťák i s navigátorem Vlastimilem Dědicem ihned poté, co přijel domů ze slovenské Rally Matador Tatry. Za handicap to ale nepovažuje.

"Jsem rozjetý, mohla by to být moje výhoda," doufám. Na Rallye Mille Miglia se ovšem tradičně schází skvělá konkurence. Silnější než evropské posádky jsou domácí Italové, kteří trať dokonale znají. Startovní listinu letos navíc ozdobil bývalý tovární jezdec Fordu či Škody Toni Gardemeister.

"Bude to těžké, výsledek se neodvážím tipovat," poznamenal z prosluněné Itálie Tlusťák.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž