Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kreuzigerův tým stále nemá licenci. Pozvou nás všude, věří cyklista

Roman Kreuziger na startu Tour Bohemia | foto: Jan Brychta

9 2012
O programu už má jasno, dál ho však tají. "Čekáme, jak se vyvine situace s licencemi ProTour," vysvětluje Roman Kreuziger ve velkém rozhovoru, který vyjde v pondělním vydání MF DNES. Z náznaků však vyplývá, že by českého cyklistu mohl jeho nový tým Saxo-Tinkoff vyslat jako kapitána na italské Giro.

První Grand Tour sezony startuje na začátku května, do té doby se Kreuziger určitě představí na několika prestižních klasikách v Ardenách. "Loni jsem je nejel, předloni jen jednu," vzpomínal. "Takže se moc těším. A pak se uvidí, co dokážu v kratších etapácích, jestli zlepším časovku."

Už teď je ovšem jasné, že celá sezona se bude točit kolem Tour de France, kde by měl Alberto Contador usilovat o další žlutý dres.

"Že zatím nemáme licenci? Jsme i tak klidní," hlásil Kreuziger. "Víme, že i tak bychom všude dostali volnou kartu. I na Tour. Všude chtějí mít v pelotonu Alberta."

Pokud plány vyjdou a Contador opravdu pojede o triumf na Tour, cestu na Giro by stáji mohl otevřít právě Kreuziger - i kdyby nedostala licenci Pro Tour. "Dva roky jsem tam jezdil a mám super kontakty," věří český lídr. "Nedovedu si představit, že by místo nás pozvali nějaký jiný druhodivizní tým, který by tam maximálně jel vyhrávat etapy. Když bylo Evansovo BMC druhodivizní, taky je všude zvali."

S Contadorem se Kreuziger poznával při teambuildingu na Kanárech. "I když jsem si původně myslel, že je to suchar, tak platil pravý opak," popisoval největší hvězdu pelotonu. "Byl to hecíř, motor skupiny."

K motorům má prý Contador hodně blízko. "V tom máme společnou zálibu, je to blázen do aut. Ale velký blázen!" všiml si Kreuziger. "Možná je to proto, že je kamarádem Fernanda Alonsa. Co se týče aut, našli jsme hodně rychle společnou řeč s ním i s Rochem. Ten jich má doma asi pět. Asi se budu muset trochu odvázat, abych s nima držel krok."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze