Rozhodl se prý proto, že už s hondou dokázal vše, co mohl. "Vyhrál jsem na vodě, na suchu, na své zamilované trati a na té nejméně oblíbené jako dnes," dodal na
vysvětlenou.
Čtyřiadvacetiletý šampion osedlal hondu poprvé v roce 2000 a v dalším ročníku už se stal premiérově mistrem světa v nejsilnější třídě, tehdy ještě v kubatuře do 500 ccm. Spolupráce s Japonci pak znamenala jeho nadvládu i v dosavadních dvou sezonách nově vzniklé třídy MotoGP - vyhrál během nich 20 z 32 Grand Prix.
Odborníci ihned označili jeho rozhodnutí za hazard s připomínkou, že se vzdává jasně nejlepšího stroje v seriálu. Jako důkaz toho svědčí fakt, že také druhý a třetí muž šampionátu - Španěl Sete Gibernau a Ital Max Biaggi, jezdí na stejném typu čtyřtaktního motocyklu.
Jak ale Rossi připustil, po třech dominantních sezonách si kladl otázku, zda by byl schopen vyhrávat i na jiném stroji, třebaže slabším. "A to se uvidí v příští sezoně. Je to trochu bláznivé rozhodnutí, ale uvidíme příští rok, nakolik bláznivé," připustil Rossi.
Za možného nového partnera pro Rossiho je považována Yamaha. "Ale do konce roku jsem jezdcem Hondy, takže další diskuse jsou v současnosti zbytečné," dodal Rossi.
Nicméně šéf Yamahy Davide Brivio potvrdil, že stáj jedná s managementem italského jezdce a označil diskuse za nadějné. "Rozhodně jsme tuto novinku přivítali. Dokud ale nebude stoprocentní příchod kohokoliv, je zbytečné o tom hovořit," neskrýval Brivio.
Ital Valentino Rossi se raduje z vítězství v závodě třídy MotoGP v portugalském Estorilu. |