Přitom ještě na začátku listopadu to vypadalo, že fanoušci o nejatraktivnější podívanou přijdou. Proč? Mezinárodní automobilová federace FIA totiž rozhodla, že nejsilnější auta nemohou startovat v soutěžích zařazených do evropského kalendáře.
A právě tam klatovský podnik je coby součást zónového Poháru FIA východ.
"Už máme jasno. Vozy WRC i další speciály třídy A8 mohou na start evropských podniků. Ovšem pro organizaci soutěže to znamená řadu změn," uvedl ředitel klatovské rallye Milan Pospíšil.
"Například mezi nejsilnějšími auty, která ale nebudou do Evropy hodnocena, a vozy startujícími v Evropě, bude povinný časový odstup."
V praxi to znamená, že na trať soutěže vyjedou nejprve vozy třídy A8 a asi po půlhodině vyrazí větší část startovního pole.
"Pořadatelé mistrovských soutěží počítají, že nejsilnějších aut pojede tak osmnáct, nejvýše dvacet. Pak musí být nejméně 30 minut přestávka kvůli dovolenému zpoždění soutěžních vozů na trati. Speciály A8 se totiž nesmějí propadnout mezi auta startující v Evropě. Ovšem mezitím pojedou vozy předjezdců a fanoušci tak zůstanou stále ve střehu," vysvětluje šéf komise pro rallye Federace automobilového sportu AČR František Rosický.
Klatovským pořadatelům ubyla ještě jedna vráska. Předpisy pro rallye zapsané v evropském kalendáři měly ještě hovořit o tom, že v těchto podnicích není dovolena okruhová rychlostní zkouška.
A ta patří ke klatovské soutěži podobně neodmyslitelně jako Černá věž k jejich městu. "Naštěstí se v tomto týdnu ukázalo, že zřejmě jde o chybu v překladu předpisů. Činovský okruh proto máme opět zařazen v programu. Pokud by se přece jen pozorovateli FIA nelíbil, tak požádáme o výjimku," prohlašuje Pospíšil.
České mistrovství ve dvoudenních rallye startuje za rovný měsíc. Ovšem prvním podnikem tentokrát není soutěž v Klatovech, jak tomu bývalo po mnoho roků, ale v rakouském Freistadtu.
"Pořadatelé v Rakousku stojí o naše posádky a proto se zavázali, že u nich bude po několik let startovné jen 200 euro. Tedy nejnižší vklad pořadateli v celém českém mistrovství," říká Luděk Kopecký z Autoklubu ČR.
Kalendář tuzemského šampionátu obsahuje osm podniků a do konečného hodnocení se posádkám počítá sedm nejlepších výsledků. Rallye Matador se z části uskuteční na Slovensku, kde bude mít centrum v Púchově, a z části na Moravě. Tam bude střediskem Valašské Meziříčí.
Kalendář mezinárodního mistrovství České republiky v rallye 2004
9. - 10. ledna: IQ-Jänner Rallye, Freistadt, Rakousko
26. - 27. března: Mogul Šumava Rallye, Klatovy
30. dubna - 1. května: Rallye Matador Tatry, Púchov, Slovensko
28. - 29. května: SEAT Rallye, Český Krumlov
9. - 11. července: Rallye Bohemia, Mladá Boleslav
27. - 29. srpna: Barum Rallye, Zlín
25. - 26. září: Rallye Příbram, Příbram
22. - 23. října: Horácká Rallye, Třebíč