"Mrzí mě, co se stalo na začátku, protože jsme mohli být v první pětce. Ale na kdyby se nehraje," podotkl Kopecký, který je nadšený ze spousty českých fanoušků podél trati. "Jsou vidět ze všech nejvíc. Patří jim velký dík za to, že jsou tady."
Jaká pro vás byla druhá etapa slavné rallye?
Určitě byla lepší než ta první. Když celý den jedete bez posilovače a druhý den bez problémů, je to vždycky lepší. Potěšilo mě, že jsme vyhráli erzetu. Ráno jsem totiž byl zklamaný počasím. Dva testy jsme jeli na ledu, který díky slunci roztával. Každou minutou po nás bylo sněhu a ledu míň, takže jezdci za námi měli výhodu a my se propadali. Trojka byla celá na asfaltu, tak jsem se rozhodl, že do toho půjdu a povedlo se.
A jak to šlo na odpoledních testech?
Podmínky nebyly těžké, trať byla mokrá a vlhká. Jenže podle naší předpovědi mělo chumelit. Takže jsme vyrazili na zimních gumách, ale ono nechumelilo a soupeři, kteří zvolili správné obutí, byli rychlejší.
O Rallye Monte Carlo se říká, že je to pneumatiková loterie. Opravdu je tak těžké zvolit správné gumy?
Je to velká loterie. Podmínky se mění z minuty na minutu, není to otázka hodin. Je složité se do toho trefit.
Jak dlouho před vámi projíždějí trať ledoví špioni?
Vyrazí ráno, aby byli schopni nahlásit stav a my si mohli vybrat pneumatiky. Pak jedou znovu sedmdesát minut před startem erzety. Ale ne vždy to pomůže, protože za deset minut můžou být podmínky jiné.
Na kolik procent jedete, pokud nemáte na autě nasazeny správné pneumatiky?
To se nedá říct. Kde jsou dobré, tam se snažím vytěžit maximum. Kde to klouže, musím zvolnit. Je to hodně o zkušenostech. Musíte vědět, že když máte slick a přijedete na led, rozbijete se.
Soutěž vyvrcholí v pátek v noci proslavenými testy kolem průsmyku Col de Turini. S jakými plány vyrazíte do závěrečné etapy?
Uvidíme, jaké bude počasí. Ale noční testy, to je velká výzva.