Ať už to byla kolize s tragickými následky pro Red Bull v Turecku, nebo přetahovaná o nový model předního křídla v Británii (více ZDE), vedení rakousko-anglické stáje se vždy postavilo na stranu mladého Sebastiana Vettela. Anglická frakce uvnitř týmu podlehla silnější rakouské klice, která drží v rukou peníze, a Webber vypadal jako obětní beránek.
Jenže australský pilot nechce o ničem takovém ani slyšet. Pokud by přišly jakékoliv pokyny ve smyslu zvýhodňování jednoho z pilotů, neuposlechne je. Ale v první řadě Webber věří, že se nic takového nestane.
"Jsem si jistý, že k ničemu podobnému nedojde. S vedením jsme si nedávná nedorozumění vyříkali. Vše je za námi a dál pokračujeme jako tým, kde všichni mají rovné šance. Je to přesně tak, jak mi bylo řečeno při podpisu smlouvy," věří třetí pilot průběžného pořadí.
"Technicky jsou naše auta shodná. A kdo mě zná, dobře ví, že bych nesedl do auta, kdyby bylo o půl vteřiny pomalejší než to druhé vedle něj v garáži," vysvětloval vždy sebevědomý pilot a vysvětlit také, že kvůlli rovným šancím si vybral tým Red Bull. Jen při takovém přístupu může být plně motivovaný a podávat nadstandardní výkony.
Webber navíc věří, že z nedávných sporů se jeho tým poučil. Další strategické kopance a další ostudná rozhodnutí si Red Bull nemůže dovolit, a také je prý neudělá.
"Jsme mladý tým a stále se učíme," říká Australan. "Za pár let jsme dosáhli fantastických úspěchů a při tak rychlém vzestupu logicky občas nastanou problémy. To je normální a běžné. Na takové úrovni nevyhnutelné. Důležité však je, abychom si z toho vzali ponaučení do budoucna. Jen tak můžeme být ještě lepší."
Pokud má Mark Webber pravdu, tým Red Bull se v letošní sezoně bude poprvé v historii radovat z titulu mistra světa. Má rychlejší auta a s McLarenem prohrává pouze kvůli strategickým pochybením a právě vnitrotýmovým sporům a neshodám. Jestli bude Red Bull dál působit jako skupinka amatérských mechaniků z hangáru na kraji Salcburku, šampion sezony 2010 se bude jmenovat Hamilton nebo Button.