"Cítit se v Monaku jako závodník a ne jako turista, to je opravdu úžasný zážitek," poznamenal Prokop, který v roce 2005 v Monte Carlu začal svou kariéru v mistrovství světa. Svou jubilejní desátou sezonu mezi elitou odstartuje na tratích, které vůbec nezná. Po několika letech u Valence pořadatelé přesunuli dvě etapy do okolí Gapu, odkud pochází mistr světa Sébastien Ogier.
"Působí to víc jako klasické Monte," srovnal Prokop. "Přece jen se jede víc v Alpách, které závodu dodávají atmosféru. Všude kolem nás jsou krásné zasněžené kopce." Ale přesun přinesl i negativa. Vedle náročných horských rychlostních zkoušek přibyly velmi rychle úseky v údolích. "Budeme mít velké starosti, jaké vybrat pneumatiky a jaké nastavení zvolit," tuší Prokop.
Snad ještě větší potíže ale může přinést počasí, které na nejstarší rallye na světě vždy hraje jednu z rozhodujících rolí. Až do konce tréninku vládlo jarní počasí. Prokop dokonce testoval svůj vůz Ford Fiesta WRC v sedmnáctistupňovém teplu. Jenže pak přišlo ochlazení. V nižších polohách pršelo, ve vyšších sněžilo.
"To je zásadní problém," uvědomuje si Prokop. "Při tréninku už si chystáš nějaké varianty, přemýšlíš o pneumatikách. Po zásadní změně počasí jen tušíme, co nás čeká. Takže musíme vymýšlet nejrůznější kombinace."
To znamená především výběr pneumatik a spolupráci s tzv. ledovými špiony, kteří trať projedou dvě hodiny před startem. Po poradě s nimi se rozhodne, jestli zvolí pneumatiky na mokro, na sucho, s hřeby, nebo zda je vzájemně zkombinuje.
"Asi to bude Monte, na které se bude dlouho vzpomínat," domnívá se Prokop, jehož v autě doplňuje Michal Ernst. Konkrétní cíle si nedali. "Stejně jako loni chceme snižovat ztrátu na nejlepší."