Hirvonen ztrácel před Britskou rallye na Loeba osm bodů a potřeboval jej na náročných tratích ve Walesu porazit. Až do sedmé rychlostní zkoušky s ním sváděl vyrovnaný boj, ale na čtvrtém dnešním měřeném testu neudržel svou fiestu na trati a při nárazu o pařez poškodil chladič motoru. Erzetu sice dokončil, ale při následné cestě do servisu musel svůj vůz odstavit.
"Na trati to hodně klouzalo a já přijel do zatáčky moc rychle. Jel jsem bokem a zadní částí vozu vrazil do svahu. Pak jsem udělal hodiny a předkem narazil do svahu, kde byl pařez," popsal Hirvonen nehodu pro web wrc.com. Z poškozeného chladiče mu vytekla kapalina a jednatřicetiletý Fin byl nucen z rallye odstoupit.
Hirvonen se sice mohl teoreticky do soutěže v sobotu vrátit na základě pravidla takzvané superrallye, ale tiskový mluvčí továrního týmu Ford Mark Wilford večer potvrdil, že se tak nestane. "Je definitivně ze hry. Nebude pokračovat," řekl Wilford agentuře Reuters. "Motor byl příliš poškozen jízdou bez kapaliny v chladiči," doplnil šéf týmu Malcolm Wilson.
Hirvonen by i v případě návratu měl jen malou šanci na zisk titulu. Musel by se posunout na bodované pozice, navíc by z rallye musel odstoupit i Loeb, jenž po první etapě vede s náskokem jedné sekundy před jiným Finem Jarim-Mattim Latvalou. "Šance na titul je pryč," přiznal smutně Hirvonen už odpoledne.
Loeb po nehodě svého soka uvedl, že titul bude jistý až v momentu, kdy se Hirvonen v sobotu nepostaví na start. Ve večerním servisu už ale mohl začít slavit. "Byl to velký boj s Mikkem a teď máme titul jistý. To byl hlavní cíl, se kterým jsme sem přijeli. Teď se můžeme začít soustředit i na vítězství v rallye," pousmál se Loeb, který britskou rallye vyhrál v předešlých třech letech.
Už po Hirvonenově odstoupení Loeb lehce zpomalil a jel více na jistotu. Podstatné pro něj bylo, aby dojel do cíle na lepší pozici než finský rival. Po potvrzení Hirvonenova odstoupení ale uvedl, že znovu pojede naplno. "Zase zatáhneme," slíbil Loeb.
Podobně jako Hirvonen dopadl při své premiéře za volantem vozu kategorie WRC Martin Prokop. Český jezdec poškodil zavěšení kola již v šesté erzetě a musel z rallye odstoupit. Předtím se Prokop, který doposud startoval s vozem kategorie S2000, držel těsně za elitní desítkou. Po pátém testu byl jedenáctý s odstupem 1:38 minuty za Loebem. V jeho případě by měl být sobotní návrat na start jistý.
"Byla to klasická chyba. Byl jsem širší v nájezdu, ale zrovna tahle zatáčka byla užší. Spadli jsme do potoka, který byl zakončený skálou, vymrštil nás do vzduchu a po pádu na zem jsme nemohli jet dál," popsal Prokop nehodu, při které se mu porouchaly brzdy a rameno diferenciálu. "Je to nepříjemné na začátek, ale počítali jsme s tím, že se něco podobného může stát," dodal smířlivě.
Martin Semerád, který na britských ostrovech bojuje o posun na celkově třetí místo v kategorii produkčních vozů, je devatenáctý v celkovém pořadí. V PWRC je třetí. Jan Černý je 43., mezi jezdci takzvané WRC akademie šestý.
Britská rallye, závěrečný díl MS v automobilových soutěžíchPo 1. etapě: 1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) 1:23:18,3, 2. Latvala, Anttila (Fin./Ford Fiesta RS WRC) -1,1, 3. Östberg, Andersson (Nor./Ford Fiesta RS WRC) -1:13,5, 4. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3 WRC) -1:21,3, 5. H. Solberg, Minorová (Nor., Rak./Ford Fiesta RS WRC) -2:51,7, 6. Tänak, Sikk (Est./Ford Fiesta RS WRC) -3:46,0, ...19. Semerád, Ernst (ČR/Mitsubishi Lancer) -11:28,5. |