Třeba soubojem o celkové druhé místo, o které se bije Němec Sebastian Vettel z Ferrari a jeho krajan Nico Rosberg z Mercedesu, jenž ztrácí čtyři body. Nebo příběhem domácího jezdce Sergia Péreze, kterého požene za úspěchem na sto tisíc bouřlivých diváků.
„O tom, že budu moci závodit ve Velké ceně na domácí půdě, se mi nikdy ani nesnilo,“ vykládal pětadvacetiletý Pérez ze stáje Force India, jehož letošním maximem je třetí příčka ze Soči a v průběžném pořadí MS je devátý.
„Rád poznávám nová místa a tady to bude určitě velmi zajímavé. A když si vzpomenu na mexické fanoušky z Austinu, atmosféra bude jistě neuvěřitelná!“ přidal Rosberg.
Pokud by Hamilton, jenž si triumfem v předchozí Velké ceně USA zajistil obhajobu titulu, dokázal vyhrát i zbývající tři závody, s 13 prvenstvími v sezoně by vyrovnal Vettelův rekord z roku 2013. Od čtyřnásobného světového šampiona se navíc v Austinu díky 43. vítězství v kariéře odpoutal na třetím místě v historickém pořadí.
Charakteristika okruhu v Mexiku- 17. závod MS formule 1 Délka okruhu: 4 304 m |
V Mercedesu, jenž v USA podeváté v sezoně dosáhl na double, se vedle oslav rozhořel další z konfliktů mezi Hamiltonem a Rosbergem. Německý pilot po závodu ostře zkritizoval týmového kolegu za tvrdý manévr v první zatáčce a před vyhlašováním vítězů po něm naštvaně hodil sponzorskou čepici.
„V posledních třech závodech nemám co ztratit, takže mým cílem je jednoznačně zapsat se do historie jako první vítěz z Mexika v moderní éře. Po ušankách z Ruska a stetsonech z Ameriky rozhodně doufám, že si z Mexika přivezu pořádné sombrero,“ prohlásil nyní už trojnásobný světový šampion Hamilton.
Do Mexika se seriál F1 vrací po 23 letech, naposledy v roce 1992 triumfoval Brit Nigel Mansell a třetí Němec Michael Schumacher se tam poprvé v kariéře probojoval na stupně vítězů.
Autodrom bratří Rodríguezů, který je díky nadmořské výšce přes 2 200 metrů suverénně nejvýše položeným okruhem v seriálu, mezitím prošel řadou rekonstrukcí. Po té poslední byl otevřen teprve před pár týdny.
V dlouhé cílové rovince mohou piloti dosáhnout rychlosti až 328 kilometrů v hodině, rychleji jezdí jen při italské Grand Prix v Monze. Řidší vzduch může naopak způsobit problémy s chlazením a snížit aerodynamickou efektivitu vozů. Jak se s nezvyklým prostředím jezdci a stroje vyrovnají?