"Mám jasnou prioritu a tou je český mistrák," naznačil Kresta, že srovnání s tovární stájí pro něj tentokrát není nejdůležitější.
Odpověď úřadujícího šampiona je pochopitelná. Soutěž vMladé Boleslavi uzavře letošní domácí šampionát. Kresta, kterého v Peugeotu 207 S2000 naviguje Petr Gross, vede před Václavem Pechem o 8 bodů a k titulu ještě potřebuje pár bodů získat. Naopak jezdci Škody jej nemohou ohrozit, protože obsadili pouze tři podniky ze sedmi.
Druhou nejdůležitější soutěž v Česku jste vyhrál už šestkrát, nikdo jiný tak úspěšný nebyl. Znamená to, že na sedmý triumf moc nemyslíte?
Výpadek na minulé soutěži v Příbrami všechno zkomplikoval, takže musím být na pozoru. Jde nám o český titul, proto pojedeme to, co potřebujeme. Rychle, ale bez zbytečného riskování. Ovšem bohemka bude zrádná a náročná. Hlavně vinou počasí.
Nasadíte tedy stejné tempo jako na barumce, kde jste v nabité konkurenci obsadil čtvrté místo?
Ano. I barumku jsme jeli s ohledem na český mistrák. Ale nebylo to tak, že bych nasadil pomalé tempo. Naopak bylo vysoké. Ovšem nejlepší tři byli o třídu jinde a navíc seděli v továrních autech.
Na startu Bohemie se objeví pět vozů Škoda Fabia S2000. Čekáte, že všechny se zapojí do vašeho boje s Pechem?
Je to možné. Kopecký, Hänninen aMikkelsen jsou topjezdci s továrními vozy. Čekám, že hlavně Kopecký s Hänninenem se doma nebudou chtít nechat zahanbit a pojedou si svůj závod. Valoušek může díky zkušenostem z barumky, kde s fabií startoval, zajet velmi dobrý výsledek. Štěpán Vojtěch v autě neseděl, ale není to jezdec, který by měl dlouho hledat limit.
Vrcholem Bohemie je rychlostní zkouška Návarov, která měří přes 45 km a soutěžní kolona ji v pátek absolvuje dvakrát. Rozhodne o vítězi?
Může se tam stát cokoliv. Zvlášť kvůli podzimnímu termínu a špatnému počasí bude hodně náročná. Já s ní problém nemám, ale podle mě je na české podmínky příliš dlouhá. Dát ji do programu první den, a ještě k tomu dvakrát, považuju za luxus. Ani v mistrovství světa nejsou tak dlouhé zkoušky. Pouze závod IRC v San Remu měl stejně dlouhý test. Ale jen jeden.
Předchozí soutěž v Příbrami jste nedokončil kvůli poruše vodní pumpy. Už jste pořídil novou?
Samozřejmě. Jak je u mě zvykem, příprava byla pečlivá. Vyměnili jsme nejen pumpu, ale i motor, který se kvůli ní poškodil.
Tušíte, proč k poruše došlo?
Šlo o nový díl, který jsme preventivně vyměnili. Bohužel pocházel ze špatné série výrobků. Ten samý problém měli i jiní jezdci. Nám tato porucha zkomplikovala celý šampionát. Už jsme mohli být v klidu, takto musíme bohemku dojet a bodovat.
Na titul jste mohl dosáhnout s předstihem, nakonec o něm rozhodne až poslední soutěž sezony. Co když to nevyjde? Může mít konečné pořadí mistrovství republiky vliv na vaši příští sezonu?
Jen do jisté míry.Můžeš být rychlý sebevíc, ale techniku stejně neovlivníš. A nás zklamala dvakrát. Na Šumavě nám dvakrát odešel spínač, který nikdy nikomu neodešel. Na Příbrami odešla vodní pumpa, kterou jsme preventivně vyměnili. Co k tomu můžu říct? Bohužel takový je život. Někdo má víc štěstí, někdo míň. Mrzí mě jen, že o možném problému jsme nevěděli včas, abychom na něj mohli zareagovat.