Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Piloti: Maratony nás baví

26 2000
O s t r a v a, B r n o - Na horizontu září ostrá světla a než se nadechnete, mihne se okolo vás řvoucí závodní vůz. Než stroj zmizí, stihnete spatřit jen rozpálené brzdové kotouče svítící skrz disk kol. I toto patří k atmosféře vytrvalostních závodů. Co závodníky na těchto podnicích přitahuje nejvíce? "Je to symbióza jezdce, mechaniků, techniky. Všichni musejí být dokonale sehraní, týmová spolupráce je prvořadá," líčí svůj pohled na vytrvalostní závody Stanislav Hajdušek, který s bratrem Zdeňkem závodí se speciálem Tatra Eccora Sport V8.

"Jízda v noci je magická a nebezpečná zároveň. Musíte přesně najít stopu či nájezd do zatáček," poznamenal závodník původem z Kopřivnice a nyní žijící v Praze. Nad jeho slovy pokyvuje souhlasně hlavou Ostravan Petr Válek, pilot BMW týmu Vonka, a přidává své. "Důležitá je i fyzická kondice a perfektní koncentrace. A pro diváky, kteří se dostanou do boxů či na terasu nad nimi, je dění při závodech vždy velkým zážitkem," vypočítává Petr Válek. Orlovský závodník Lumír Firla junior, devátý v Octavia Cupu, prožil v Brně premiéru.

"Šestihodinovku jsem jel poprvé a bylo to úplně něco jiného než běžné závody. V těch jedete pořád nadoraz a v šestihodinovce musíte myslet zcela jinak. Nesmíte se hnát bezhlavě vpřed, naopak je třeba více přemýšlet i taktizovat," říká Firla, jenž v Brně zajel výtečně. Pro tým Vonka Racing získal s Jurajem Mezsárem jako hostující jezdec sedmé místo. "Když bude příště možnost jet znovu, určitě to přijmu," dodal třiadvacetiletý závodník. A co na maratony říká nejlepší český pilot Tomáš Enge, který v Brně vyhrál a loni závodil po tmě také v USA? "Každý, kdo dojede do cíle, je vlastně vítěz, protože jde vždy o velmi náročný a složitý závod," míní pilot formule 3000.

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze