Desáté místo rodinného týmu na startu bylo v šedesátičlenném poli uspokojivé. Ovšem výsledku předcházelo první trápení. "Ve druhém tréninku praskla trubka chlazení turba. Voda byla okamžitě pryč a než jsem to zjistil, bylo po motoru," líčí David Komárek.
Vzdát to Komárkovi nechtěli. Narychlo sehnali náhradní motor a stáj měla o práci postaráno. Všichni byli po noční směně tak unaveni, že vynechali ranní warm up. "Všichni jsme se potřebovali vyspat," vzpomíná otec a syn s vědomím, že riskovali rychlý krach v závodě, neboť nový agregát ani nevyzkoušeli.
Závod rozjížděl David a auto si pochvaloval. "Výkon dobrý, podvozek jakžtakž, potřeboval by trochu doladit." Svižná jízda okřídleného vozu netrvala dlouho: Prasklo zadní okno. Davidovi najednou křupaly pod nohama kousky skla, takže musel do boxů. Úklid trval dvě minuty.
To už jezdec rallye pochopil, že závodění na okruhu není jen tak. Ze soutěží a vrchů zvyklý na sólo jízdu musel být pořád ve střehu. "Byla to sranda. Párkrát mě někdo z jezdců fiest či pickupů zavřel před zatáčkou," líčí David Komárek.
Přibližně v polovině závodu, když už se Masarykův okruh halil do tmy, přišel další problém. Alternátor přestal fungovat. Zařízení pro noční závod veledůležité. "Nezbývalo nám nic jiného než každou hodinu měnit akumulátor, nakonec posloužily i baterky z dodávky Ford Tranzit," vypráví Komárek junior.
Drama chladného večera vrcholilo pro Komárky v závěru závodu. "Nejen že auto téměř vůbec nesvítili, přestávalo fungovat i zapalování," vzpomíná otec Komárek, na kterém jízda ve tmě zbyla. "Vyřešil jsem to po svém, zavěsil jsem se za soupeře, který krásně svítil a bylo," poznamenal Komárek starší, letos třetí ve vrchařské skupině N.
Komárkovi byli v cíli 33. za 60 posádek a ve volné formuli skončili devátí. "Náš cíl bylo vydržet šest hodin a to se povedlo. Jsme spokojeni," dodali jezdci, kteří v Epilogu ujeli 114 kol.
Letmý start šestihodinovky Epilog v Brně. |