Jaký pro vás byl závod v Teplicích?
V prvním kole jsem si říkal, abych to hlavně nepřepálil. Byl jsem první, a tak jsem zvolnil a říkal si, že se budu držet na druhém místě. Jenže přišel defekt. Co teď? Hlavně nespadnout, pomyslel jsem si. Měl jsem totiž defekt na předním kole. Asfaltový sjezd jsem jel úplně opatrně, abych nevyzul gumu, další sjezd jsem šel pěšky a do kopce jsem to pak vyjel jen tak tak.
O kolik míst jste se po defektu propadl?
Když jsem ho dostal, byl jsem první. Než jsem kolo vyměnil, tak jsem se propadl na šesté místo. Ztratil jsem spoustu sekund, ale i tak jsem se přesvědčoval, že zkusím zabojovat o třetí, čtvrté místo. V závěru mi pak začalo docházet, takže i za to čtvrté jsem rád. Mám radost, že jsem nespadl a neudělal žádnou technickou chybu. I naražené rameno ze Štýrského Hradce drží, takže super.
Seděla vám teplická trať víc než ta v Rakousku?
Seděla, seděla. Škoda toho defektu, ale i tak si myslím, že to bylo dobré. Takové jsou závody, defekty k tomu patří, ale já jsem do toho dal maximum.
Když i po letech vidíte, že vám to v horských kolech stále jde, nelitujete někdy, že jste se vydal cestou silniční cyklistiky?
Nabídka odejít do týmu nejvyšší kategorie World Tour se neodmítá. Horské kolo mám spíš jako takovou zábavu. Nejsem za to placený, spíš se tady bavím. Mám radost, že můžu mít kolem sebe blízké, mám tady svůj stan, kemper. Je to takové hobby k tomu živobytí na silnici.
Většina diváků dorazila kvůli vám. Jak vás to těší?
Přišli kvůli mně? Tak to je dobré. (smích) Na trati to bylo skvělé, lidé povzbuzovali, celý závod byla super atmosféra. Je to i jiné než na silnici, protože tady lidi můžou vidět závodníky častěji i v jiných úsecích. Pořád se můžou po trati přesouvat, a to je i pro ně zábavnější.
Jak své dva závody na horských kolech zpětně hodnotíte?
Ve Štýrském Hradci jsem měl jedinou smůlu, že jsem přepálil první kolo. Sice jsem se pak snažil, ale pak jsem kvůli laické chybě spadl. Takže ani tam to nebylo o výkonnosti, spíš moje technická chyba. Určitě jsem nevyhořel. Jsem zrovna v období, kdy odpočívám mezi dvěma částmi silniční cyklistické sezony. Vlastně je to poprvé za tři týdny, co jsem jel takovou hranu. I proto je dobré, že jsem si mohl bez nějakého specifického tréninku takhle zajezdit a byla to zábava.
Daly vám tyto dva závody nápovědu, jestli se do Ria vypravit jako biker?
Je ještě příliš brzo rozhodovat o Riu. Zatím jsem rád, že jsem mohl tyto dva závody absolvovat bez nějakých komplikací a dobře se pobavit.
Je vůbec reálné, abyste v Riu jel jak silniční závod, tak ten na horských kolech?
Byl jsem se podívat na trasu, po které povede silniční závod v Riu a podle mě je to na mě hrozně těžké. Sám nevím, jestli silniční závod pojedu. Je možné, že v Riu na silnici vůbec startovat nebudu.
Největší cíl pro vás stejně leží v červenci na francouzských silnicích, co?
Přesně tak, na Tour de France chci obhájit zelený dres.